Značka Lamborghini patří pod Audi od roku 1998. Koncernu Volkswagen ji prodala indonéská společnost Megatech. Zdroj: Lamborghini

Značka Lamborghini patří pod Audi od roku 1998. Koncernu Volkswagen ji prodala indonéská společnost Megatech. | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini představilo světu druhý model od divize Squadra Corse určený pro běžné silnice (první byl model SC18 Alston). Zdroj: Lamborghini

Lamborghini představilo světu druhý model od divize Squadra Corse určený pro běžné silnice (první byl model SC18 Alston). | Zdroj: Lamborghini

Vznikl pouze v jediném exempláři pro speciálního klienta, který byl součástí procesu vzniku auta již od prvních designových nákresů. Zdroj: Lamborghini

Vznikl pouze v jediném exempláři pro speciálního klienta, který byl součástí procesu vzniku auta již od prvních designových nákresů. | Zdroj: Lamborghini

Cílem bylo postavit unikátní vozidlo dotažené do extrému jak designem, tak i výkonem. Zdroj: Lamborghini

Cílem bylo postavit unikátní vozidlo dotažené do extrému jak designem, tak i výkonem. | Zdroj: Lamborghini

Inspirace pro tento projekt byla čerpána z modelů  Diablo VT  Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S, což je unikátní Gallardo z roku 2006, které má místo střechy jen nízké větrné štíty. Zdroj: Lamborghini

Inspirace pro tento projekt byla čerpána z modelů Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S, což je unikátní Gallardo z roku 2006, které má místo střechy jen nízké větrné štíty. | Zdroj: Lamborghini

Jednoduše řečeno se designéři opravdu nedrželi při zemi. Na výsledku je tak nespočet záhybů, ostrých hran a zajímavých designových prvků. Zdroj: Lamborghini

Jednoduše řečeno se designéři opravdu nedrželi při zemi. Na výsledku je tak nespočet záhybů, ostrých hran a zajímavých designových prvků. | Zdroj: Lamborghini

Například nasávání vzduchu na přední kapotě odkazuje na Huracán EVO GT3, boční nasávání pak na okruhovou hračku  Essenza SCV12.  Zdroj: Lamborghini

Například nasávání vzduchu na přední kapotě odkazuje na Huracán EVO GT3, boční nasávání pak na okruhovou hračku Essenza SCV12. | Zdroj: Lamborghini

Bílá barva Bianco Fu byla namíchána přímo pro zákazníka a pro nějaký kontrast byly použity modře a černě lakované doplňky. Stejné barevné složení je i v interiéru. Zdroj: Lamborghini

Bílá barva Bianco Fu byla namíchána přímo pro zákazníka a pro nějaký kontrast byly použity modře a černě lakované doplňky. Stejné barevné složení je i v interiéru. | Zdroj: Lamborghini

Zde se ale přidává i šedá díky bohatému čalounění Alcantarou. Snad ani není třeba říkat, že je všude plno karbonu a hliníku. Kolik ale celek váží nevíme. Zdroj: Lamborghini

Zde se ale přidává i šedá díky bohatému čalounění Alcantarou. Snad ani není třeba říkat, že je všude plno karbonu a hliníku. Kolik ale celek váží nevíme. | Zdroj: Lamborghini

Pod kapotou je samozřejmě dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který při 8500 otáčkách za minutu produkuje výkon 770 koní a při 6750 otáčkách 720 N.m točivého momentu. Zdroj: Lamborghini

Pod kapotou je samozřejmě dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který při 8500 otáčkách za minutu produkuje výkon 770 koní a při 6750 otáčkách 720 N.m točivého momentu. | Zdroj: Lamborghini

Motor pohání všechna čtyři kola (20palcová vpředu a 21palcová vzadu) prostřednictvím robotizované sedmistupňové převodovky. O kontakt se zemí se starají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Zdroj: Lamborghini

Motor pohání všechna čtyři kola (20palcová vpředu a 21palcová vzadu) prostřednictvím robotizované sedmistupňové převodovky. O kontakt se zemí se starají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. | Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

Lamborghini představilo světu druhý model od divize Squadra Corse určený pro běžné silnice (první byl model SC18 Alston). Zdroj: Lamborghini
Vznikl pouze v jediném exempláři pro speciálního klienta, který byl součástí procesu vzniku auta již od prvních designových nákresů. Zdroj: Lamborghini
Cílem bylo postavit unikátní vozidlo dotažené do extrému jak designem, tak i výkonem. Zdroj: Lamborghini
Inspirace pro tento projekt byla čerpána z modelů  Diablo VT  Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S, což je unikátní Gallardo z roku 2006, které má místo střechy jen nízké větrné štíty. Zdroj: Lamborghini
33
Fotogalerie

Volkswagen dostal štědrou nabídku. Prodá Lamborghini za téměř 200 miliard?

Švýcarský holding Quantum Group AG za výrobce supersportů oficiálně nabídl 7,5 miliardy euro. Plánuje pro něj elektrickou budoucnost.

Po nekonečných dohadech ohledně odkupu značky Bugatti chorvatským výrobcem rychlých elektromobilů Rimac tu máme další možnou změnu v portfoliu značek, sdružených pod Volkswagenem. Začátkem tohoto měsíce dostalo VW nabídku na odkup značky Lamborghini od švýcarského holdingu Quantum Group AG s cenou přibližně 190 miliard korun. Společnost v tomto kroku zastupuje pan Rea Stark Sajcic, spoluzakladatel společnosti Piëch Automotive AG, k níž patří také Anton Piëch (syn bývalého předsedy správní rady VW Ferdinanda Piëcha) a bývalý výkonný ředitel Porsche Matthias Müller.

Odkup se má týkat i výrobního závodu v Sant’Agatě a aktivit spojených s motorsportem. V rámci něj společnost Quantum Group slibuje inovace na poli ekologických druhů pohonu, přičemž chce sdílet technologie s koncernem. Plánuje vybudování vývojového střediska v Dolním Sasku, v němž chce pracovat na bateriích, autonomním řízení, vodíkovém pohonu i softwaru.

Součástí nabídky je ujištění zaměstnanců o zachování jejich pracovních míst až na pět let a plán vytvoření 850 nových pracovních pozic v plánovaném vývojovém středisku. Obchodní plán pak počítá s elektrifikací Lamborghini v roce 2025. Prodej automobilky se nejeví příliš reálně, navzdory loňskému poklesu prodejů kvůli sedmdesátidenní odstávce výroby dosáhla rekordních zisků.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud