Nissan pokračuje v odhalování nové generace Qashqaie, která přijede rovněž jako elektromobil s pomocným spalovacím motorem.
Po zveřejnění fotek maskovaného prototypu a hrstky snímků interiéru se Nissan pouští do technických detailů a přináší nám informace o motorizacích nové generace Qashqaie. Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER.
Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí.
Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT.
Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh Note a Serena. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem.
Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje.
Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Spalovací motor pracuje v nižším pásmu otáček, na rozdíl od klasických hybridů, čím také produkuje nižší hodnoty emisí CO2.