Vypadá to jako designové cvičení, ale ve skutečnosti jde o auto, které bude co nevidět na značkách.
Lamborghini představilo světu druhý model divize Squadra Corse určený pro běžné silnice (první byl model SC18 Alston). Vznikl pouze v jediném exempláři pro speciálního klienta, který byl součástí procesu vzniku auta již od prvních designových nákresů. Pro majitele, který za vůz utratil velký balík peněz, jde o splněné přání. S výsledkem může na okruh i na silnici.
Cílem bylo postavit unikátní vozidlo dotažené do extrému jak designem, tak i výkonem. Inspirace pro tento projekt byla čerpána z modelů Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S, což je unikátní Gallardo z roku 2006, které má místo střechy jen nízké větrné štíty.
Jednoduše řečeno se designéři opravdu nedrželi při zemi. Na výsledku je tak nespočet záhybů, ostrých hran a zajímavých designových prvků. Například nasávání vzduchu na přední kapotě odkazuje na Huracán EVO GT3, boční nasávání pak na okruhovou hračku Essenza SCV12.
Bílá barva Bianco Fu byla namíchána přímo pro zákazníka a pro nějaký kontrast byly použity modře a černě lakované doplňky. Stejné barevné složení je i v interiéru. Zde se ale přidává i šedá díky bohatému čalounění Alcantarou. Snad ani není třeba říkat, že je všude plno karbonu a hliníku. Kolik ale celek váží nevíme.
Pod kapotou je samozřejmě dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který při 8500 otáčkách za minutu produkuje výkon 770 koní a při 6750 otáčkách 720 N.m točivého momentu. Motor pohání všechna čtyři kola (20palcová vpředu a 21palcová vzadu) prostřednictvím robotizované sedmistupňové převodovky. O kontakt se zemí se starají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus