Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji  rozepsali dříve . Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

„Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

„Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji  rozepsali dříve . Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
11
Fotogalerie

Renault Mégane R.S. Trophy-R má další rekord. Hondě napráskal i na okruhu ve Spa

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu si nový Mégane R.S. Trophy-R připisuje rekord také v belgickém Spa. A opět tím napráskal Hondě Civic Type R.

Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády.

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů.

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. „Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy.

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku.

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud