Dvě velké automobilky zvažují po dlouhých letech opět užší spolupráci na vývoji a výrobě určitých modelů.
Kooperace při vývoji a výrobě především okrajových, malosériových, ale z druhé strany také velkoobjemových a spotřebních modelů typu dodávek je běžnou praxí. Například Volkswagen se s novým Crafterem odpoutal od Mercedesu. Veletoče jsou na poli menších užitkových vozů, kde se Fiat odpojil od PSA a Talento je stavěné na Renaultu Traffic a Opelu Vivaro. Což se vzhledem k akvizi Opelu právě skupinou PSA Francouzům úplně nehodí...
Nyní se nová spolupráce rýsuje na úrovni Fordu a Volkswagenu. Tedy lépe řečeno staronová, jelikož tyto dva automobiloví giganti již spolupracovali například na velkých MPV Sharan, Alhambra a Galaxy minulé generace. Nová zvažovaná kooperace má podle představitelů automobilek "posílit konkurenceschopnost obou výrobců a lépe obsloužit globální trh".
Obě automobilky už podepsaly smlouvu o porozumění, která je opravňuje k věcnému jednání. Potenciální aliance by neměla zasahovat do majetkových struktur a podílů automobilek. Jen zavázat obě strany ke společnému vývoji a zmenšení nákladů u globálních modelů.
Zmiňován je ze Spojených států i Německa segment "komerčních vozidel", tedy užitkových aut. Vzhledem k tomu, že bližší informace k těmto jednáním zatím nemáme, můžeme jen spekulovat, do čeho se může modrý ovál s VW pustit. Zajímavá je ale představa, že tak ostří konkurenti, jako je Caddy a Transit Connect nebo Transporter a Transit Custom, by v příštích generacích stáli na stejných základech.
Šéf globálního prodeje Fordu, Jim Farley, ale naznačil, že u užitkových aut to skončit nemusí: "Těším se, až budeme v příštích dnech jednat s lidmi z Volkswagenu ohledně efektivnějšího vývoje užitkových aut - a nejen těch," řekl Farley.