V Barceloně se právě představuje produkční provedení stejnojmenné studie z loňské Ženevy. Jde o „nový model” Seatu, Bocanegra.
Bocanegra (v překladu černý obličej) kdysi měla naznačit směřování třídveřového provedení nové Ibizy. Seat však zaznamenal na tuto studii, kterou jsme vám představili třeba na tomto místě, velmi dobré ohlasy, a tak se rozhodl uvést ji nakonec do sériové produkce pod stejným jménem jako separátní model. Automobilka ale v tomto případě klame tělem, neboť vůz je technicky i vzhledově velmi spřízněn s novou Ibizou Cupra.
Bocanegra tak ve skutečnosti bude jakousi limitovanou edici pro Seat velmi důležité modelové řady Ibiza, která se snaží zabrnkat na strunu těm, kteří ocení sportovní charakter a nestydí se jezdit Seatem. Provedení určené pro sériovou výrobu pochopitelně přišlo o většinu zvlášť atypických a agresivních prvků, ale stejně se vyznačuje řadou specifických znaků, jež jej odlišují na první pohled a které stojí za to zmínit.
Jak již jméno naznačuje, na Bocanegře převládá černá barva. Zvláště výrazná je v tomto ohledu příď. Černě jsou zde vyvedeny nejen voštinové mřížky vstupů vzduchu k chladičům a brzdám (žádné chromované rámečky nečekejte), ale také příčka ve střední části přídě vozu. To ale není vše, neboť černé jsou i vnitřní části dvojitých sdružených reflektorů. Nepřekvapí proto, že černě lakována jsou též zpětná zrcátka, mezi další specifické rysy Ibizy Bocanegra patří při pohledu zvenčí střešní okno a sedmnáctipalcové ráfky Sira s pneumatikami o rozměru 215/40 R17.
Brzdová soustava byla posílena použitím třmenů AP Racing. Záď vozu nese na víku zavazadelníku tmavý nápis Bocanegra, spodní část nárazníku je opatřena náznakem difuzoru a centrálně osazenou centrální lichoběžníkovou koncovkou výfuku.
Uvnitř zaujmou především nová sportovní sedadla s oddělenými opěrkami hlav a se zvýrazněným bočním vedením, čalouněním černou látkou se zdůrazněným stehovaním červenou nití a vyšitým, stylizovaným písmenem B v horní části opěradel. Při podrobnější obhlídce ale zjistíme, že většina z úprav interiéru vychází z verzí Cupra a FR. Na palubní desce se setkáváme s kombinací řady materiálů včetně černých povrchů Brillante a Carbón. Za pozornost ovšem stojí také tříramenný, kůží obtažený volant s plochou spodní částí a dalším, tentokrát červeným symbolem B. Sice zde kromě houkačky nenajdeme žádná tlačítka, ale zpracování celého volantu je opravdu důkladné, vždyť je to právě volant, s nímž je řidič v permanentním kontaktu. Pod ním se pak nacházejí dvě „pádla“ sekvenčního ovládání sedmistupňové převodovky DSG.
Tím se dostávámé k použité pohonné jednotce, kterou bude koncernový čtyřválec 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním, jenž se bude pro Bocanegru doávat ve verzích 150 a 180 koní. Do standardní výbavy budou patřit třeba systémy XDS pro blokování kola po ztrátě adheze, dále ESP, ABS, TCS či asistent pro rozjezdy do kopce, kontrola tlaku pneumatik, kompletní sada airbagů, sportovní pérování nebo světla s nasvětlováním zatáček. Kdy a za jakých podmínek se k nám Bocanegra dostane, to je ale zatím ve hvězdách.
Za zmínku jistě stojí, že jméno Bocanegra není žádným bleskem z čistého nebe, neboť má u španělské značky tradici. V sedmdesátých letech se tak totiž přezdívalo Seatům 1200 a 1430 Sport. Žádaní dravci to nebyli a v základu vycházely z Fiatu 127, je třeba připomenout, že Seat působil většinu svého života jako španělská filiálka italského koncernu, jež produkovala auta pouze pro místní trh. V tomto případě pojmenování Bocanegra reflektovalo extrémní využití černého plastu na většině přídě daných modelů.
Seat „Bocanegra”, dnes již bez uvozovek...