Snímky Škody Kodiaq RS nám zaslal čtenář David

Snímky Škody Kodiaq RS nám zaslal čtenář David

Vůz se proháněl po hradecké dálnici bez maskování

Vůz se proháněl po hradecké dálnici bez maskování

Sportline je aktuálně nejsportovnější provedení Škody Kodiaq

Sportline je aktuálně nejsportovnější provedení Škody Kodiaq

Design se lehce liší, motory jsou však standardní

Design se lehce liší, motory jsou však standardní

Vzadu jsou pouze naznačené koncovky výfuku, ty bude mít RS skutečné

Vzadu jsou pouze naznačené koncovky výfuku, ty bude mít RS skutečné

Vzadu jsou pouze naznačené koncovky výfuku, ty bude mít RS skutečné

Vzadu jsou pouze naznačené koncovky výfuku, ty bude mít RS skutečné

Interiér Škody Kodiaq Sportline. Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Interiér Škody Kodiaq Sportline. | Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Vidíte tříramenný sportovní volant čalouněný perforovanou kůží Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Vidíte tříramenný sportovní volant čalouněný perforovanou kůží | Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Přední sedadla mají integrované hlavové opěrky jako u Octavie RS Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Přední sedadla mají integrované hlavové opěrky jako u Octavie RS | Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

 Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

| Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Přední sedadla mají integrované hlavové opěrky jako u Octavie RS Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Přední sedadla mají integrované hlavové opěrky jako u Octavie RS | Foto: Vít Hlaváček, Auto.cz

Vůz se proháněl po hradecké dálnici bez maskování
Sportline je aktuálně nejsportovnější provedení Škody Kodiaq
Design se lehce liší, motory jsou však standardní
12
Fotogalerie

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Nejsilnější provedení Škody Kodiaq zachytil na hradecké dálnici náš čtenář David. Vůz se během testování proháněl bez maskování.

O příchodu Škody Kodiaq RS se ví už dlouho, jenže zatímco dříve byly jeho designové skici k vidění prakticky všude po internetu, poslední dobou hlasy utichly. Christian Strube, vedoucí výzkumu a vývoje automobilky Škoda Auto, vůz potvrdil už na začátku loňského roku s tím, že se pod kapotou objeví dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel z Tigianu a Passatu. Tam má 176 kW, 500 N.m, a je standardně párován s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Nyní jsme už představení Škody Kodiaq RS evidentně hodně blízko, protože byla zachycena během testování na hradecké dálnici. Snímky nám zaslal čtenář David a je zajímavé, že je na nich k vidění vůz bez maskování. Tedy s výjimkou charakteristické plakety RS vpravo pod nápisem Kodiaq na zádi, která je přelepena fólií v barvě karoserie.

Nečekejme velké změny tvarů například v porovnání s Kodiaqem Sportline, krerý aktuálně platí za nejsportovnější provedení škodováckého SUV. Ten má lehce přepracovaný přední nárazník a vzadu najdeme chromované prvky, které naznačují koncovky výfuku. Jenže RS půjde ve šlépějích Octavie RS a dostane skutečné koncovky. Zda budou obě funkční, zatím nevíme, na snímku je však patrné, že ta pravá je přece jenom černější ta levá…

V interiéru lze očekávat stejný koncept jako v případě Kodiaqu Sportline – tedy sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, tříramenný volant s plochou spodní částí a perforovaným čalouněním, a plakety jako u Octavie RS. Z našeho pohledu se už Škoda nemá moc kam posunout, ale třeba překvapí!

Po verzi Scout, Sportline a Laurin & Klement bude Kodiaq RS čtvrtým derivátem až sedmimístného SUV. Soudě podle aktuální fáze testování se vůz objeví na silnicích ještě v letošním roce. Počítat naopak nemůžeme s Fabií RS (nebyl by dostatečný zájem), Citigo RS, jehož další generace nevznikne, a aktuálně se nehovoří ani o Superbu RS.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud