I dva kilometry dálnice stačí k tomu, aby se významně ulevilo řidičům i okolním obcím. Pokračování se však komplikuje.
Na cestě z Prahy do Hradce Králové chybí poslední krátký úsek dálnice. Předtím, než se může osobní doprava napojit na obchvat Hradec Králové, musí projet nepříjemný dvoukilometrový úsek s křižovatkou, semafory a dvěma kruhovými objezdy. Nákladní doprava sjíždí ještě dříve a zatěžuje okolní obce. To se má konečně změnit 21. srpna díky 2,5 kilometrovému úseku.
Za zhruba 1,06 miliardy vznikl poslední úsek mezi Osičkami a Hradcem Králové. "Prvních pár měsíců bude ještě problém s napojením. Křižovatka se nedala zrušit, je pro Hradec Králové poměrně důležitá," uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Provoz bude v prvním úseku sveden do jednoho jízdního pruhu právě kvůli dnešnímu provizornímu sjezdu, který lze upravit až po otevření dálničního úseku. Zástupci ŘSD ale kompletní zprovoznění slibují do letošních Vánoc.
Komplex nové dálnice obsahuje i dva nadjezdy, vede pod ní silnice a železnice. Od 88. kilometru se pojede už jen stovkou, protože za kilometr se sjíždí na silnici I/11. Aktuálně probíhají dokončovací práce jako rekultivace či vegetační úpravy.
Napojení až na polské hranice je však stále během na dlouhou trať. Ing. Jan Kroupa, generální ředitel ŘSD, jej slibuje do sedmi let. Úsek dálnice z Hradce Králové směrem na Smiřice a Jaroměř, který má na tuto stavbu navázat, letos získal nepravomocné stavební povolení, které ale napadlo ekologické hnutí Děti Země.
Stát původně chtěl úsek k Jaroměři začít stavět koncem letošního roku. Z Jaroměře by D11 měla pokračovat právě k polským hranicím, v Královci u Trutnova se má napojit na stavěnou polskou silnici S3.
Prohlédněte si detaily trasy i současnou objížďku v komentované galerii: