Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace
11
Fotogalerie

Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

Elektromobil může mít vlastní identitu a současně zapadat do portfolia jiných modelů značky. Důkazem v Ženevě je Jaguar i-Pace.

O tom, že je Jaguar i-Pace, silný v disciplíně 0-100-0 jsme již psali. Nyní, v Ženevě jsme si osahali, jak se v něm sedí, a jak je praktický.

Zepředu se jedná o typický Jaguar. Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor. Hlavní odlišnost od konvenčních aut přichází v zadní partii. Tvar karosérie pod zadním oknem napovídá, že se specialisté snažili vytvořit co nejideálnější tvar pro odtržení proudu vzduchu. Tomu odpovídá i komplikované tvarování střešního spojleru. Svébytný výraz dodávají i předlouhé svítilny, které ale svým tvarem zapadají do designového jazyka tradiční britské značky s kočkovitou šelmou ve znaku.

Dokladem toho, že i-Pace má i sportovní ambice, je difuzor pod zadním nárazníkem. Výfuky pochopitelně budete hledat marně...

Jaguar i-Pace není malý vůz. Délka je 468 centimetrů. Při pohledu zblízka působí docela mohutně. K tomu přispívá vysoký bok s poměrně úzkými bočními okénky, mohutný práh, který ukrývá sadu baterií a obří kola. Jsou dvaadvacetipalcová. Tuto partii rozčleňují a svým způsobem odlehčují docela výrazné plastové lišty na spodní hraně bočních dveří.

Pokud se na vůz podíváte s odstupem, přijde vám jako takový zvýšený hatchback. I když linie evokující kupé dodal Jaguar i sem.

Interiér je pak další evolucí minimalistických řešení. Samozřejmě nesmí chybět dřevěné výplně na palubní desce i špičkový audiosystém Meridian. Hlavní změnou je absence tradičního ovladače jízdních režimů. Není tu ani kruhový jako v sedanech značky, ani klasická páka jako v novém SUV E-Pace. Teď přichází doba tlačítková.

Na centrální konzole o kousek výše je pak ovládání klimatizace, což se děje kombinací otočných ovladačů s dotykovým displejem a nad startovacím tlačítkem je pak displej multimediálního systému. Navzdory současnému trendu dostat ho na co možná nejvyšší úroveň se tady lidé od Jaguaru rozhodli umístit výdechy klimatizační soustavy ještě nad něj. Působí to však promyšleně, a navíc hezky.

Sedli jsme si jak do přední, tak i do zadní řady a líbil se nám prostor, který tu je jak pro lokty, tak i pro ramena a hlavu. Vzadu si i lidé s výškou nad 190 centimetrů neotlačí kolena o zadní stranu předních opěradel.

Současně bude i-Pace také vozem, ve kterém nebudou mít aktivně žijící lidé problém s převážením svých sportovních či jiných potřeb. Objem je 656 litrů, což je, pro srovnání, jen o čtyři litry méně, než kolik nabízí Škoda Superb Combi. Navíc máte další možnost pro uložení věcí také pod přední kapotou. Zde je sice objem jen 26 litrů, tedy asi tolik kolik nabízí cestovní autolednice, ale můžete sem dát věci, které by v jinak prázdném prostoru za zadními sedačky zbytečně cestovaly sem a tam.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud