V rámci 10. ročníku setkání příznivců Renaultu 4L ukázala francouzská automobilka zajímavý koncept retro elektromobilu.
Pro v pořadí již 10. událost 4L International, která je oslavným setkáním všech fanoušků Renaultu 4L, si francouzská automobilka připravila koncept elektromobilu, který stylově kombinuje stařičký design otevřeného Renaultu 4 Plein Air z 60. let a moderní techniku městského elektromobilu Twizy. Vznikl tak jedinečný e-Plein Air.
S rozjezdem elektromobility jsou stále populárnějším tématem stará klasická auta vybavená elektrickými ústrojími – ostatně s podobným konceptem už dříve pracoval i Jaguar nebo Aston Martin. Na stavbě retro elektromobilu od Renaultu se přitom podílela jak klasická divize automobilky, tak její designérské studio nebo společnost Melun Rétro Passion, zabývající se produkcí dílů pro další klasická francouzská auta.
Karoserie malého kabrioletu tak byla renovována a částečně modernizována. Lze si všimnout třeba nových kol, sedaček či zaslepené masky chladiče, typické pro elektromobily. Většina prvků auta však ctí originál. Přílišně se tedy nezměnila ani palubní deska, i když původní přístrojové budíky nahradil displej právě ze současného modelu Twizy.
K technice „pod kapotou“ Renault mnoho informací nezveřejnil. Lze však počítat, že zastavěný prostor místo původních zadních sedaček je místem pro baterie či elektromotor. Jako stylová dekorace i možný úložný prostor pak funguje proutěný kufřík uchycený koženými popruhy.
Twizy v nejvýkonnější specifikaci nabídne elektromotor o výkonu 13 kW (17 koní) a točivém momentu 57 N.m. Díky tomu zvládne cestovat rychlostí až 80 km/h a ujet na jedno nabití asi 100 kilometrů.
Galerie doplněna o Renault Twizy.