Řada moderních aut disponuje voličem jízdních režimů. Někdy jde jen o takovou technologickou parádičku, která toho v reálu nic moc nemění, ale dá vám dobrý pocit, že můžete něco ovlivnit.
Třeba jako je tomu u levných crossoverů s pohonem předních kol, kde v zásadě jen ovlivňujete chování stabilizace. Jenže pak jsou tady auta, u kterých má změna jízdního režimu skutečně vliv na charakter auta. A nemusí jít jen o supersporty, které přitvrdí podvozek, otevřou klapky ve výfuku a zostří odezvu na plyn. Jako Jekyll a a Hyde funguje třeba nový Focus RS, který se může rázem proměnit v driftující monstrum.
Ford F-150 Raptor je nakloněný zábavě i mimo asfalt, stačí jen sáhnout po režimu Baja
Něco podobného teď Ford implementoval i na palubu svého F-150 Raptor, který žene kupředu vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Kromě klasických režimů Normal, Sport, Weather, Mud/Sand má F-150 také režim Rock Crawl. Ten aktivuje redukci, přemapuje plynový pedál, přizpůsobí chování převodovky a na displeji zobrazí data z přední kamery, takže budete mít přehled o terénu před autem.
Vedle toho ale Raptor nabídne také režim Baja, který vám umožní trochu si v terénu zařádit. Stabilizace vám v tomto případě nechá trochu volnější ruce, takže se můžete sunout po písčité pláni dveřmi napřed. To rozhodně má něco do sebe, co říkáte?