Chevy Corvette zůstává typickým cílem hledáčků automobilových ladičů. Tentokrát se stala základem jakési americké Alfy Romeo.
Doby, kdy slavné italské karosárny často stavěly na podvozcích klasických strojů Chevrolet Corvette rozmanité a sebevědomé kreace často té nejvyšší estetické úrovně, jsou pryč. Doba si žádala velkosériové podukce a unifikaci životního stylu, současnost se však naštěstí, tak jako již tolikrát v dějinách, obrací pro inspiraci do předchozích období.
Aktuální generace Corvetty se tak alespoň příležitostně stává opět základem pro různé projekty, ať již jde o retrostavby typu Superior 54 (psali jsme o něm na tomto místě), nebo interpretace směřující mezi ryze moderní sportovní stroje. Právě ve druhé skupině nyní po voze Castagna Aznom zazáří stroj SV 9 Competizione, jenž vychází z Corvetty C6, ale opět přidává značnou porci italské stylovosti.
Zkuste si představit „vořecha“ kříženého z italského plnokrevníka Alfa Romeo 8C Competizione a amerického sportovního matadora Corvette C6 a dostanete dosti konkrétní obrysy charakteru vozu SV 9 Competizione (z jeho názvu pochopitelně plyne, kde se nechali designéři oslovit nejvíce).
Ačkoli jsou alespoň někteří z nás možná již poněkud unaveni z kreací, jejichž dominantou je nový, poněkud rozevlátý výlisek předního čela, musíme stroji SV 9 přiznat docela zdařilý kompromis mezi americkým a italským pojetím sportovního kupé. Než se dostaneme dále, podívejme se na cenu. Nový SV 9 Competizione vás přijde sakum prásk, tedy včetně pořízení nové Corvetty, na velmi slušných 99 995 dolarů.
Karosérie dostala v rámci úprav SV nové prvky z kompozitních materiálů a změn doznal také interiér. Výkon motoru narostl o 14 koní na celkových 450 koní, za což pohonná jednotka vděčí především modifikaci sacích a výfukových kanálů. Výrobce udává zrychlení z klidu na 100 km/h zhruba za 4 s a příčné zrychlení až 1,03 g, což nejsou vzhledem k výše uvedené ceně nijak špatné hodnoty.
K tomu je třeba přičíst ještě nabídku pětadvaceti odstínů laku karosérie, pěti kombinací interiéru či čtyř sad specifických litých ráfků a záhy nám dochází, že každý z tisícovky plánovaných vozů bude v podstatě originálem. SV 9 Competizione se veřejnosti v předpremiéře představí o tomto víkendu v San Franciscu, ale na svů oficiální debut si počká ještě měsíc, kdy zazáří na Concorso Italiano. Do té doby se však můžete pokochat alespoň počítačovými modely.
SV 9 Competizione