F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage

F1 2005 | Zdroj: Wheelsage

F1 2005 Zdroj: Wheelsage
F1 2005 Zdroj: Wheelsage
F1 2005 Zdroj: Wheelsage
F1 2005 Zdroj: Wheelsage
6
Fotogalerie

F1 kompenzuje zrušenou VC Itálie. Zažijte znovu řev V10 a souboj Alonsa s Schumacherem

Povodně v regionu Emilia-Romagna znemožnily konání Velké ceny. F1 proto pouští do éteru celý záznam ze závodu, kdy ještě za řidičem seděl motor V10.

Pamatujete si, co jste dělali v roce 2005? Pokud sledujete závody F1, určitě jste byli stejně jako já přikovaní od 6. března k televizi a sledovali jste, zdali si Michael Schumacher vyjezdí osmý titul mistra světa a naváže tak na sérii, kterou rozjel od roku 2000. Dnes už víme, že to tak nedopadlo, mistrem světa se stal Fernando Alonso za volantem Renaultu a tento úspěch zopakoval i o rok později.

Jedním ze styčných bodů sezóny byl závod v Itálii, VC San Marina. Michael Schumacher startoval až ze třináctého místa, zatímco Kimi Räikkönen byl na pole position. Díky šikovné práci s palivem se ale Michael Schumacher zhruba v polovině závodu probojoval až na třetí místo, Kimi odpadl a Schumi s Alonsem se pustili do boje o vedení. Byla to vynikající naháněčka, při které se tajil dech.

No a právě tento závod nyní najdete na youtubovém kanálu F1. Celý i s komentářem a stupni vítězů. Zveřejnění závodu proběhlo v rámci sbírky peněz pro italský region Emilia-Romagna, který byl v předchozích dnes postižen povodněmi zrovna během chystání letošní Velké ceny. V průběhu sledování se objevuje webová stránka pro darování peněz na pomoc s bojem následky povodní.

Není to jediný zveřejnění závod z minulosti, na kanále F1 najdete i VC Monaka z roku 2008 a VC San Marina z roku 2021. Ale zpět k roku 2005, tehdy platila nová pravidla, kdy týmy měly na kvalifikaci i závod pouze jednu sadu pneumatik. Byly tak tlačení k tomu, aby jezdci jezdili na tvrdé sadě pneumatik a tak byli pomalejší v zatáčkách, což mělo přispět bezpečnosti. Zároveň měl motor vydržet dva závodní víkendy. A právě kvůli těm motorům si tuhle VC asi pustíte. Řev motorů V10 je neopakovatelný, i když teď jen přes televizi.

Doporučujeme

Články odjinud