V Pebble Beach se odehrála premiéra nového kombi Cadillac.
Na poloostrově Monterey poprvé představil Cadillac CTS v provedení Sport Wagon. Ten nabízí velkorysý vnitřní prostor a hned několik šestiválcových motorů, takže je vítanou alternativou vůči větším modelům. Provedení CTS Sport Wagon se oficiálně představí teprve na podzimním autosalonu v Los Angeles a na trzích, včetně těch evropských, se objeví již na počátku příštího roku. Úkolem malého kombíku přitom bude zaútočit zejména na podobně střižené vozy BMW řady 3 Touring a Mercedes-Benz řady C.
„Dramaticky stylizovaný Cadillac CTS Sport Wagon je výborně připravený na dnes tak proměnlivý vkus zákazníků, pro nějž může být skvělou alternativou například k SUV modelům,“ říká Jim Taylor, generální ředitel automobilky Cadillac. „Naše novinka je důležitým momentem v globální expanzi značky Cadillac. Dobře víme, že například na evropském trhu jsou modely kombi velmi důležité a jejich obliba roste.“
Vůz má stejný rozvor 2 880 mm jako model CTS Sport Sedan, je pouze o 7 mm kratší. Za zadními sedadly je k dispozici nákladový prostor o základním objemu 720 l, jenž lze zvětšit až na 3 452 l. K charakteristickým rysům vozu patří V-prolis kapoty a zadních dveří, velké vertikální světlomety s technologií světelných trubic, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru (prostřednictvím spínače na klíčí, nebo tlačítkem zevnitř vozu), integrované střešní ližiny s hladkými příčníky, multifunkční řešení nákladového prostoru s nastavitelnými dělicími prvky vestavěnými do podlahy, nová kola 19“ a mžnost doobjednání velkého panoramatického střešního okna nad zadními sedadly.
Cadillac CTS Sport Wagon, podobně jako dříve představený sedan, může mít pohon všech kol, palubní hard-disk 40 GB, navigaci s výsuvným displejem nebo ručně šité čalounění a dekorativní prvky z leštěného dřeva. Interiér modelu Cadillac CTS Sport Wagon je společný s modelem CTS Sport Sedan, včetně proudnicově tvarovaných přístrojů, LED-osvětlení nebo ručně šitých prvků čalounění.
Motor 3,6 V6 s přímým vstřikováním benzinu má výkon 227 kW/304 k, přičemž si vystačí s běžným bezolovnatým benzínem. Standardní zážehový motor 3,6 V6 VVT o výkonu 196 kW/263 k s točivým momentem 343 Nm je základem nabídky pro severoamerický trh. Motory V6 jsou propojené se 6-stupňovými manuálními (Aisin) nebo automatickými (Hydra-Matic) převodovkami. Také model Cadillac CTS Sport Wagon může být vybaven pohonem všech kol.
Hospodárný turbodiesel o objemu 2,9 l byl pro Cadillac CTS Sport Wagon vyvinutý především s ohledem na preference evropských a asijských trhů. Kompaktní turbodiesel V6, pocházející z rodiny vznětových motorů GM, má dva vačkové hřídele v hlavě válců a čtyřventilový rozvod. Výkon tohoto agregátu činí 184 kW/250 k.
Podvozek by měl být koktejlem výkonnosti a luxusu. Vpředu jsou nezávislé závěsy McPherson SLA (short/long arm), vzadu víceprvkové zavěšení s plně izolovaným pomocným rámem, který je zárukou výborné kinematiky a tedy vynikajících jízdních vlastností. Elektronické ovládání podvozku StabiliTrak integruje standardně montovaný čtyřkanálový systém ABS s protiprokluzovým zařízením, hydraulickým brzdovým asistentem a systémy řízení motoru. Mezi další detaily podvozku patří mj. výztužná příčka mezi závěsy přední nápravy, velké kotoučové brzdy u všech kol a přesné řízení.