Skupina PSA mezi své tři nové dodávky rozdělila role jednoznačně.
Funky a terénní Citroën, elegantní Opel a sportovně střižený Peugeot? Tak nějak na první pohled vypadá rozvržení rolí nových lehkých dodávek skupiny PSA. Třetí generace vždy spřízněného Berlinga a Partnera k sobě do party bere Opel Combo, který logicky opouští spolupráci s Fiatem.
Peugeot je jediný, který s novou generací mění i jméno. Z Partnera je nyní Rifter. Skutečnost, že jej uvádí ve sportovně laděné verzi GT Line, která v tomto segmentu nemá obdoby, dere na jazyk spíše označení "Drifter", ale tohle je stále především užitkový a rodinný vůz...
Stejně jako kolegové má přední část platformy zcela novou. Vychází z podlahy EMP2, na které jezdí například i větší Traveller. Zadní část podlahy je ovšem stále stejná jako u předchůdce, což napovídá i design a proporce karoserie od B-sloupku.
Nově bude i Peugeot k dostání ve dvou délkách. Na výběr bude verze M s 4,4 metry a XL s 4,75. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL 1050 litrů.
Zepředu jsou rozdíly mezi jednotlivými značkami znatelné,. Peugeot sází na hranatý, zamračený výraz. Zmíněná verze GT Line nabídne jiné nárazníky, speciální hnědou metalízu a sedmnáctipalcové disky kol.
Při představení Berlinga jsem se zmínil o tom, že nevěřím, že by interiéry jednotlivých aut byly natolik odlišné, aby nový "Partner" dostal i-cockpit, neboli přístrojový panel nad malým volantem. To jsem ale konstruktéry podcenil.
Jednotlivé modely jsou totiž uvnitř opravdu řešeny zcela jinak a Rifter i-cockpit dostal. V kombinaci s vysokým tunelem a osmipalcovým displejem infotainmentu se pak podobá značkovým SUV. Prostřední sedadla jsou opět tři samostatná a vyjímatelná. Později je půjde dálkově sklopit do podlahy a vytvořit zcela rovnou plochu.
K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.
Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.
Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.
Zřejmě jako jediný z trojice bude k dispozici s pohonem všech kol. Ten opět zajistí firma Dangel a spojit jej bude možné se silnější variantou dvanáctistovky.
Úplné představení tří sourozenců proběhne na autosalonu v Ženevě, zatím jen v osobních verzích.