Nová malá a rovnou i prodloužená limuzína z produkce společného podniku Daimleru a BAIC Motor přináší design třídy CLS do nižší střední třídy. Do Evropy se ale nepodívá.
Větší znamená v Číně lepší, i kdyby to mělo být původně jen auto nižší střední třídy. Zvětšit se dá vždycky, a nebo ho rovnou můžete představit ve větším než obvyklém formátu.
Podivná úvaha? Přesně tak ale vznikla nová čtyřdveřová verze aktuální třídy A, kterou Mercedes představil v rámci pekingského autosalonu rovnou v provedení L, tedy long (či lang, chcete-li).
Novinka má délku 4609 mm, je široká 1796 mm a vysoká 1460 mm, zatímco její rozvor byl ve srovnání s výchozím hatchbackem prodloužen o rovných šest centimetrů na výsledných 2789 mm. Abyste si mohli udělat přibližný obrázek, co to znamená, připomínáme, že vzdálenost náprav současné Škody Octavia je „jen“ 2667 mm a je tudíž o 122 mm kratší.
Mezi předními koly auta se zavazadelníkem o objemu 420 litrů se objeví výlučně benzínové pohonné jednotky. Základem bude malý čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 136, respektive 163 koní a systémem vypínání válců při částečné zátěži. Vrcholným motorem bude přeplňovaný dvoulitr naladěný na 190 koní a standardně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Produkci modelu A L Sedan zajistí společnost Beijing Benz Automotive, joint-venture německého koncernu Daimler a čínské automobilky BAIC Motor. A přestože evropská klientela malým sedanům příliš nefandí, ve druhé polovině letošního roku by měl Mercedes představit také čtyřdveřovou třídu A se standardním rozvorem určenou pro zbytek světla, včetně starého kontinentu.