Audi e-tron má kapacitu baterie 95 kWh, využívá ale jen 84. Jak daleko dojede, když za sebou táhne 1800 kg?
Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo. Některé z bateriově poháněných vozů jsou však tažným zařízením již vybaveny, tudíž by s tím neměl být problém. Jak se s tím tedy jeden z nejsilnějších elektromobilů na trhu popere, si vyzkoušela skupina dobrovolníků v Americe.
Tažným koněm se stalo Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě - GM EV1 z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.
Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce 95kWh baterie na 177 kilometrů.
Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu byla tedy oproti nezatíženému stavu dvojnásobná.
Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna.
Galerie doplněna o naše fotografie Audi E-tron.