Nová X7 vstupuje do poslední fáze vývoje. Do prodeje se má na nejdůležitějších trzích dostat ještě letos.
O mastodontním SUV z mnichova se toho nejprve hodně namluvilo, aby ve Frankfurtu loni v září BMW ukázalo koncept blízký realitě. Podobně jako u řady 8 nás napíná dále, a sice maskovaným prototypem a jeho oficiálně šířenými obrázky.
Ty jen potvrzují, jak moc blízko byl odvážný koncept realitě. A a taky fakt, že ty "ledviny" budou vážně obří. Zbytek připomíná nafouknutou X5, zadní svítilny zřejmě budou spojeny, buď chromovou linkou nebo LED páskem. Stejně jako sedmičková limuzína nebo crossover 6 GT bude stavět na modulární platformě CLAR.
Vpředu tak najdete lichoběžníkové zavěšení a vzadu pětiprvkové. Vzduchové odpružení umožní zvýšit světlou výšku z výchozích 183 mm až na 243 mm. Za příplatek pak bude k dispozici natáčení zadní nápravy. Jestli v konstrukci karoserie využije karbonu, jako řada 7, zatím není jasné.
SUV bude mít na délku zhruba 5.100 mm, šířku 2.020 mm a výšku asi 1.800 mm. Rozvor má činit 3.010 mm. Díky tomu nabídne sedm míst uvnitř, paradoxně za příplatek nejspíš dostanete luxusní šestimístnou verzi, kde se bude sedět jako v letadle, nebo jako v neúspěšném Mercedesu třídy R.
BMW se svěřilo i s motorovou paletou novinky. Jistotou je osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. V plánu je plug-in hybridní varianta s dvoulitrovým čtyřválcem. Ostatně technicky půjde o ústrojí ze 740e, stejně jako je tomu u ostatních motorizací. Jádrem nabídky budou třílitrové šestiválce, benzinový 40i a dieselové 30d, 40d a M50d s jedním, dvěma a čtyřmi turbodmychadly. Především pro Američany bude podstatná verze 50i s osmiválcem 4,4 litru. K dispozic ale má být i výkonnější varianta tohoto motoru, která pohání novou M5.