Technologie ADA umožní řidičům vozu Ford Mustang Mach-e pustit na vybraných silnicích ruce z volantu. Za autonomní jízdu však zákazníci dvakrát zaplatí.
Blíží se doba, kdy řidič nebude za volantem vozu tak moc potřebný jako doposud. Automobilky masivně investují do autonomního řízení a chtějí naučit auta jezdit bez lidského zásahu. Jedním z aktivních propagátorů autonomního řízení a jeho technologií je i Ford. Ten tvrdí, že majitelé Fordu Mustang Mach-e už budou moct pustit ruce z volantu.
To bude umožněno díky technologii Active Drive Assist (ADA), na kterou se bude moct nový elektromobil značky připravit paketem Active 2.0 Prep Package. V druhé polovině příštího roku pak Ford spustí prodej již samotného softwaru, který do vozu funkci nainstaluje. K instalaci postačí navštívit dealera.
Cena za toto příslušenství by neměla být moc vysoká. Ford chce cenu postavit tak, aby byla konkurenceschopná. Vozy vybavené touto technologií budou používat senzory a data z GPS, aby mohly jezdit po vyhraněných silnicích bez asistence řidiče. Ford už prý zmapoval 100.000 mil silnic v Kanadě a USA. Kdy se tato technologie podívá do Evropy, zatím nevíme.
Darren Palmer z oddělení bateriových vozidel Ford prozradil webu Motor1.com, že soužití se systémem ADA bude velmi jednoduché. Napřímo řekl, že některé konkurenční systémy drží auto v jízdním pruhu až příliš pevně a pokud chce řidič provést manévr, musí se s volantem přít. U systému ADA prý bude stačit jednoduše pohnout volantem.