V areálu Hummer centra je i takovýto blátivý rybníček /Dacia Duster

V areálu Hummer centra je i takovýto blátivý rybníček /Dacia Duster

Kolem něho je pak všude hluboké bahno /Dacia Duster

Kolem něho je pak všude hluboké bahno /Dacia Duster

Nejvýše jsme dnes jezdili rychlostí 30 km/hod /Dacia Duster

Nejvýše jsme dnes jezdili rychlostí 30 km/hod /Dacia Duster

Vyzkoušeli jsme si také boční náklony /Dacia Duster

Vyzkoušeli jsme si také boční náklony /Dacia Duster

Takto to vypadá skoro jako na klopené dráze /Dacia Duster

Takto to vypadá skoro jako na klopené dráze /Dacia Duster

Do zmíněného bahnitého jezírka auta sjíždí z prudkého kopce /Dacia Duster

Do zmíněného bahnitého jezírka auta sjíždí z prudkého kopce /Dacia Duster

Uvnitř je zhruba třicet centimetrů bahnité vody/ /Dacia Duster

Uvnitř je zhruba třicet centimetrů bahnité vody/ /Dacia Duster

Výjezd odsud je naštěstí povlovný /Dacia Duster

Výjezd odsud je naštěstí povlovný /Dacia Duster

Záběr z druhé strany /Dacia Duster

Záběr z druhé strany /Dacia Duster

Kdo jede moc rychle, zaboří příď pěkně hluboko /Dacia Duster

Kdo jede moc rychle, zaboří příď pěkně hluboko /Dacia Duster

A tlačí pak před sebou vlnu /Dacia Duster

A tlačí pak před sebou vlnu /Dacia Duster

Nebo několik vln /Dacia Duster

Nebo několik vln /Dacia Duster

Bahnitý gejzír potom cákne několik metrů daleko /Dacia Duster

Bahnitý gejzír potom cákne několik metrů daleko /Dacia Duster

Žádný z vozů neuvízl /Dacia Duster

Žádný z vozů neuvízl /Dacia Duster

Na areál volně navazují pole /Dacia Duster

Na areál volně navazují pole /Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

/Dacia Duster

Kolem něho je pak všude hluboké bahno /Dacia Duster
Nejvýše jsme dnes jezdili rychlostí 30 km/hod /Dacia Duster
Vyzkoušeli jsme si také boční náklony /Dacia Duster
Takto to vypadá skoro jako na klopené dráze /Dacia Duster
33
Fotogalerie

S Dacií Duster II v terénu. Obstálo jedno z nejlevnějších SUV na trhu?

Novou generaci Dacie Duster jsme provětrali v terénu kousek za Prahou. Obstál, nebo zůstal někde viset?

První generace SUV Dacia Duster se stala bestsellerem. Rok od roku se jich prodávalo více. Například vloni v České republice přes pět tisíc. Na počátku letoška ještě dealeři značky doprodávají za zvýhodněné ceny Duster I, ale do Česka již dorazila dávka prvních dvou stovek nového modelu. Sedm z nich mohli novináři potrápit v notně rozbahněném terénu pražského Hummer Centra. Samozřejmě všechny byly vybaveny systémem pohonu všech kol.

Ten zůstal stejný jako v minulé generaci. Ostatně, Duster se proměnil jak po vizuální stránce, tak i po té technické jen minimálně. Pohon všech kol, o který v Hummer Centru šlo především, původně zkonstruoval Nissan. Redukční převodovku nemá, ale tu nahrazuje "krátká" jednička. Pokud je třeba (a v bahně to zapotřebí bylo), lze otočným knoflíkem "uzamknout" pohon všech kol. Tak to zůstane až do rychlosti 80 kilometrů v hodině. Já se ale v koloně pohyboval rychlostmi maximálně do třiceti kilometrů v hodině.

Při výjezdech přišel ke slovu zmíněný první rychlostní stupeň, při sjezdech jsem pak mohl vyzkoušet asistent pro sjíždění kopců, který má u Dacie premiéru. Také se na terénních zlomech hodila čelní kamera, abych se podíval, kam za chvíli pojedu.

Světlá výška 210 milimetrů je shodná s tou, kterou měl předešlý Duster. To je dostatek na drtivou většinu lesních a polních cest, na které se majitelé tohoto vozu vydají. Až na místa s opravdu hlubokými vyjetými bahnitými kolejemi se podvozek do styku s terénem nedostal ani v Hummer Centru.

Při cca čtvrthodinové projížďce v areálu jsem neměl moc času rozhlédnout se po kabině vozu, která v porovnání s předchůdcem doznala největších změn. Zatím jsme nejvíce ocenili to, že volant lze teď nastavovat výškově i podélně a sedačky mají o poznání větší boční vedení.

Více se dočtete ve velkém testu, který vydáme v nejbližších týdnech. Již zanedlouho si totiž nového Dustera přebereme na týdenní soužití.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud