Ingolstadtští představili dlouho připravovaný facelift, určený všem třem stávajícím verzím modelu Audi A4 generace B8.
Kapitoly článku:
Automobilka Audi dostála svému slibu a letošní podzim nám okrášlí nástupem faceliftu stávající generace svého modelu A4 (B8). Již v létě jsme vám přinesli první špionážní snímky prototypů, teprve nyní vám ale můžeme novinku ukázat v plné parádě. Potvrdily se předpoklady a „nová“ Audi A4 byla skutečně vzhledově přiblížena větší řadě Audi A6 představené před rokem.
Audi A4 Allroad, S4 a A4 Avant pro modelový rok 2013
Facelift pro modelový rok 2012 se týká obou karosářských verzí sedan a kombi a verzí A4, A4 Allroad a S4. Nese se v podobném duchu jako u vozů Audi A5 pro rok 2012, takže si na první pohled všimneme nové šestiúhelníkové masky chladiče, ostřeji řezaných předních svítilen s vestavěnými zakřivenými pásy LED pro denní svícení, přepracovaných nárazníků a nových zadních svítilen, rovněž využívajících zdrojů LED.
Díky úpravám karoserie se nepatrně změnily vnější rozměry vozu. Standardní sedan i kombi nyní měří 4 700 mm na délku, u verzí S4 a A4 Allroad délka narostla na 4 720 mm. Karoserie je vysoká podle varianty od 1 410 do 1 500 mm a široká bez zrcátek 1 840 mm, přičemž rozvor náprav činí 2 810 mm.
Audi A4 2013
Drobné změny se dotkly také interiéru, kde konstruktéři použili nové volanty a omlazené barevné kombinace čalounění, úprav doznaly také některé ovladače a transpondér zapalování. O pohon se starají vylepšené motory, jež oproti těm současným vykazují v průměru o 11 % sníženou hladinu průměrné spotřeby paliva.
Interiér s omlazenými barevnými kombinacemi
Základem zážehových motorů se stane čtyřválec 1,8 TFSI s výkonem 120 koní (88 kW). V karoserii sedan s ním má Audi A4 dosáhnout průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, což je o 19 % méně než dosud. Naopak vrcholem nabídky je vidlicový šestiválec 3,0 V6 TFSI, který dává ve verzi A4 výkon 272 koní (200 kW) a ve sportovně střiženém provedení S4 pak 333 koní (245 kW).
Audi A4 Allroad 2013
Například Audi S4 Sedan s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,0 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,0 l/100 km v kombinovaném provozu. V trámci faceliftu u Audi přepracovali některá ramena zadní nápravy a naladění tlumičů a pružin. Všechny vozy Audi A4 jsou opatřeny novým elektromechanickým posilovačem řízení.
Největšímu zájmu, tedy alespoň v Evropě, se ale budou jistě těšit vznětové čtyřválce. Pro zájemce o „nafťáky“ je připraven čtyřválec 2,0 TDI CR ve třech výkonových verzích 136 koní (100 kW), 163 koní (120 kW) a 177 koní (130 kW). Nejhospodárnější variantou je ta nejslabší, jež v kombinovaném režimu údajně vykazuje průměrnou spotřebu 4,2 l/100 km.
Audi S4 2013, nejvýkonnější z řady
Všechny vozy Audi A4 s předním pohonem jsou standardně opatřeny šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a většina z nich může být alternativně vybavena skříní Multitronic s plynulou změnou převodů. Pro modely z řady A4 dodávané s pohonem všech kol Quattro, včetně Allroadu, jsou k mání převodovky manuální a dvouspojkové automatizované (S tronic).
Ceny ani dobu nástupu nového Audi A4 na náš trh zatím neznáme, ale budeme vás o nich informovat, jakmile to bude možné.