Největší modely amerického Dodge mají problém s voličem automatické převodovky. I když je zařazený parkovací režim, vozy se prý samovolně rozjíždějí. Výrobce zatím žádnou svolávací akci neorganizuje.
Voliče automatických převodovek dnes se samotnou skříní nemají žádné mechanické spojení, a tak je lze designovat takřka do jakékoli podoby. Například americké modely koncernu FCA - Fiat Chrysler používají otočný ovladač. To s sebou nese i riziko nevhodného ovládání a možných poruch elektronického zařízení.
Americký úřad pro bezpečnost na silnicích registruje až jeden milion vozů Dodge Ram modelového roku 2013-2017 a Durango 2014-2016, kterým zřejmě správně nefunguje parkovací režim automatické převodovky.
Nahlášeno je již 43 případů, kdy zmíněné modely Dodge samovolně odjely, zatímco volič byl zařazen na "P". 34 majitelů uvedlo, že zařazený parkovací stupeň viděli přímo v okamžiku nechtěného rozjezdu vozidla.
Tento problém způsobil již 25 nehod a devět zranění. Zpráva úřadu neuvádí, zda majitelé použili parkovací brzdu, což je ovšem nepravděpodobné. Nehody se tak zřejmě staly při zapnutém motoru, jelikož elektronické parkovací brzdy, kterými jsou zmíněné vozy vybaveny, se po vypnutí motoru samy aktivují.
Úřad nyní vyšetřuje, zda výrobci nařídí svolávací akci. Americko-italský koncern měl s těmito voliči problém již dříve. U většiny svých modelů s otočnými voliči tehdy museli změnit logiku ovládání. Kruhový ovladač se totiž po změně režimu vždy vracel do středové polohy, což uživatele mátlo. Tento problém měl údajně na svědomí až 41 zranění.