V poslední fázi testování si novou generaci Land Roveru Defender vyzkoušeli i pracovníci Červeného kříže.
Land Rover pomalu dokončuje testovací fázi nové generace Defenderu. Před samotným odhalením novinky, které má proběhnout ještě letos, nejspíše na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, si však moderního nástupce terénní ikony vyzkoušeli i pracovníci Mezinárodní federace společnosti Červeného kříže a Červeného půlměsíce (IFRC).
Testování probíhalo v globální základně IFRC v Dubaji, kde Land Rover obnovuje svou spolupráci s touto humanitární organizací, započatou už v roce 1954. Červené kříže a půlměsíce tak zanedlouho uvidíme i na nových Defenderech ve službách IFRC. Pracovníci si off-road vyzkoušeli jak v místních dunách, tak na zakroucených silnicích v horách Spojených arabských emirátů.
Doteď měly prototypy nového Defenderu najezdit přes 1,2 milionu kilometrů v těch nejtěžších podmínkách. „Pracujeme na nejhůře dostupných místech světa, často ve velmi těžkém terénu, tudíž musí být naše týmy schopné pokořit cokoliv. Proto jsme hrdí na naše partnerství s Land Roverem,“ uvedl Ilir Caushaj, globální vedoucí vozového parku a logistiky IFRC.
Už mimochodem víme, že novinka přijede v celkem třech karosářských verzích – 90, 110 a 130, přičemž v nejprostornější variantě má uvézt až osmičlennou posádku. Stále se rovněž mluví o pozdějším příchodu pick-upu. Základem vozu bude zcela nová a mnohem lehčí modulární hliníková platforma MLA.
Pod kapotou se objeví vznětové i benzinové čtyřválce, které doplní rovněž šestiválce a plug-in hybridní ústrojí. Právě elektrifikovaná verze by měla být nejsilnější s výkonem 297 kW (404 koní). Paleta motorizací a rozměry nového Defenderu nedávno unikly na internet.
Nový Defender se bude vyrábět ve slovenské Nitře. Mělo by odsud vyjíždět 100.000 kusů ročně s pozdějším navýšením kapacity na 150.000 kusů.