Plug-in hybridní BMW 530e s karoserií sedanu se teď pyšní novým bateriovým modulem, který prodlužuje dojezd vozu čistě na elektřinu o více jak 30 %. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Plug-in hybridní BMW 530e s karoserií sedanu se teď pyšní novým bateriovým modulem, který prodlužuje dojezd vozu čistě na elektřinu o více jak 30 %. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Se zvolením pohonu všech kol se nicméně snižuje zmíněný dojezd čistě na elektřinu na 55 až 58 kilometrů, přičemž i zrychlení z nuly na 100 km/h je v případě 530e xDrive horší o setinu s časem 6,2 vteřiny. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Se zvolením pohonu všech kol se nicméně snižuje zmíněný dojezd čistě na elektřinu na 55 až 58 kilometrů, přičemž i zrychlení z nuly na 100 km/h je v případě 530e xDrive horší o setinu s časem 6,2 vteřiny. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Nové baterie začalo BMW montovat do modelů 530e produkovaných od letošního července. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

Nové baterie začalo BMW montovat do modelů 530e produkovaných od letošního července. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

V nabídce se tedy vylepšený hybrid objevuje už nyní. Cena začíná na částce 1.509.300 Kč, v případě pohonu všech kol xDrive 1.578.200 Kč. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW

V nabídce se tedy vylepšený hybrid objevuje už nyní. Cena začíná na částce 1.509.300 Kč, v případě pohonu všech kol xDrive 1.578.200 Kč. | BMW 530e Sedan | Zdroj: BMW

Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW
BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW
Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW
Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive. | BMW 530e Sedan Zdroj: BMW
8
Fotogalerie

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Hybridní „pětkové“ BMW se dočkalo nejnovějších bateriových článků a nově je volitelné rovněž s pohonem všech kol xDrive.

Plug-in hybridní BMW 530e s karoserií sedanu se teď pyšní novým bateriovým modulem, který prodlužuje dojezd vozu čistě na elektřinu o více jak 30 %. Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů.

BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). Čistě na elektřinu lze přitom jet až do rychlosti 140 km/h.

Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive.

Se zvolením pohonu všech kol se nicméně snižuje zmíněný dojezd čistě na elektřinu na 55 až 58 kilometrů, přičemž i zrychlení z nuly na 100 km/h je v případě 530e xDrive horší o setinu s časem 6,2 vteřiny. V každém případě ale oba modely zvládnout dosáhnout maximální rychlosti 235 km/h.

Dobíjet lze z běžných domácích elektrických zásuvek pomocí nabíjecího kabelu, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem lze baterii nabít za méně než 6 hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox trvá nabíjení 3 hodiny a 35 minut. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod krytem na levém předním blatníku.

S ohledem na nařízení EU ohledně zvukového projevu elektrických vozidel, vytváří 530e při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h pomocí vnějších reproduktorů „nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW“.

Nové baterie začalo BMW montovat do modelů 530e produkovaných od letošního července. V nabídce se tedy vylepšený hybrid objevuje už nyní. Cena začíná na částce 1.509.300 Kč, v případě pohonu všech kol xDrive 1.578.200 Kč.

BMW 530e: Technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 1998
Válce/ventily 4/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] 135/5000-6500
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] 290/1350-4250
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 83/1370
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] 265/0-3170
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/12 kWh
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 235
Max. rychlost - EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu [km] 61-66 (55-58)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 (6,2)
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,6-1,8 (2,0-2,2)
Provozní hmotnost [kg] 1845 (1935)
Základní cena [Kč] 1.509.300 (1.578.200)
Údaje v závorkách platí pro pohon xDrive

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud