Hybridní „pětkové“ BMW se dočkalo nejnovějších bateriových článků a nově je volitelné rovněž s pohonem všech kol xDrive.
Plug-in hybridní BMW 530e s karoserií sedanu se teď pyšní novým bateriovým modulem, který prodlužuje dojezd vozu čistě na elektřinu o více jak 30 %. Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů.
BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). Čistě na elektřinu lze přitom jet až do rychlosti 140 km/h.
Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive.
Se zvolením pohonu všech kol se nicméně snižuje zmíněný dojezd čistě na elektřinu na 55 až 58 kilometrů, přičemž i zrychlení z nuly na 100 km/h je v případě 530e xDrive horší o setinu s časem 6,2 vteřiny. V každém případě ale oba modely zvládnout dosáhnout maximální rychlosti 235 km/h.
Dobíjet lze z běžných domácích elektrických zásuvek pomocí nabíjecího kabelu, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem lze baterii nabít za méně než 6 hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox trvá nabíjení 3 hodiny a 35 minut. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod krytem na levém předním blatníku.
S ohledem na nařízení EU ohledně zvukového projevu elektrických vozidel, vytváří 530e při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h pomocí vnějších reproduktorů „nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW“.
Nové baterie začalo BMW montovat do modelů 530e produkovaných od letošního července. V nabídce se tedy vylepšený hybrid objevuje už nyní. Cena začíná na částce 1.509.300 Kč, v případě pohonu všech kol xDrive 1.578.200 Kč.
BMW 530e: Technická data a české ceny |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] |
135/5000-6500 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] |
290/1350-4250 |
Největší výkon elektromotoru [kW/min] |
83/1370 |
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] |
265/0-3170 |
Akumulátor [typ/kapacita] |
Li-on/12 kWh |
Převodovka |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
235 |
Max. rychlost - EV mód [km/h] |
140 |
Dojezd na elektřinu [km] |
61-66 (55-58) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,1 (6,2) |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
1,6-1,8 (2,0-2,2) |
Provozní hmotnost [kg] |
1845 (1935) |
Základní cena [Kč] |
1.509.300 (1.578.200) |
Údaje v závorkách platí pro pohon xDrive |