Reklama je to hezká, ale stejně bychom asi raději zvolili tu starou krabičku. Jak to máte vy?
Volkswagen nám nedávno oficiálně představil novou, v pořadí již osmou generaci ostrého Golfu GTI, kterou v rámci premiéry doprovodilo i hybridní GTE a naftové GTD. U klasického GTI přitom VW nadále zmiňoval udržování tradicí s jasným přístupem k tvorbě rychlého hatchbacku. Hlavní zprávou tak bylo zachování dvoulitrového čtyřválce ve spojení s manuální převodovkou (automat DSG bude za příplatek).
Ohlédnutí na minulost je ostatně tématem i nejnovější reklamy na poslední Golf GTI. Na scéně se totiž nejprve ukazuje charakterní stařík ve formě první generace GTI z poloviny 70. let. Dvojce chlapíků se nad originálním hot hatchem rozplývá, načež první GTI na trati nevyhnutelně předjede jeho nejmladší nástupce.
Menší srovnání je na místě. Původní GTI používalo šestnáctistovku o výkonu 110 koní (81 kW), která pracovala s hmotností vozu jen okolo 810 kg. Kromě autorádia Blaupunkt jste uvnitř mnoho výbavy nenašli, což ale podtrhovalo spartánský charakter ostrého hatchbacku.
Na druhé straně po 45 letech vývoje zde máme osmou generaci GTI, která používá přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní (180 kW) na pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg (přesné technické údaje o novince včetně dynamiky se teprve dozvíme). Kila navíc ale samozřejmě znamenají nesrovnatelně bezpečnější a vybavenější auto pro každodenní jízdu s ohledem na standardy dnešních zákazníků.
Datum uvedení do prodeje a cenovky nového Golfu GTI zatím VW nezveřejnil. Vše bychom se ale měli dozvědět v následujících týdnech.