Automobilka Toyota evropskému publiku představila modernizovanou řadu Avensis. A změn je poměrně dost. (+ video)
Nový Avensis modelového roku 2012 se vyznačuje drobnými retušemi obou karoserií sedan a kombi Tourer a jejich interiérů, jakož i novými elektronickými soustavami. Základní vnější rozměry obou karoserií zůstaly nezměněny, ale obdržely novou příď s přepracovanou maskou chladiče s chromovanými lištami (je součástí nového nárazníku) a nižší a členitější svítilny s vestavěnými zdroji LED pro denní svícení. Obě karosářské verze se pak vyznačují novými sdruženými svítilnami vzadu.
Sedan se těší také z nového zadního nárazníku a chromované lišty nad zadní tabulkou SPZ, v závislosti na stupni výbavy se dodávají šestnáctistupňová plechová kola, nebo sedmnácti či osmnáctipalcové lité ráfky. Podsvícení přístrojového štítu je nyní bílé (dosud bylo červené) a středová konzole byla upravena s ohledem na snadnější ovládání palubních soustav. Použity jsou nové čalounické a obkladové materiály, jež mají být odolnější proti opotřebení zvláště v místech častého kontaktu rukou řidiče a spolujezdce.
Toyota Avensis v modelovém roce 2012 navíc nabízí nový multimediální systém, který bude k dostání ve verzích pojmenovaných Touch, Touch and Go a Touch and Go Plus. Všechny tři přitom obsahují dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce, připojení Bluetooth, projekci signálu couvací kamery a přehledné ovládání komfortních funkcí. Touch and Go a Touch and Go Plus pak v závislosti na konkrétním trhu přidávají správu SMS a e-mailů, navigaci a audisosoustavu s jedenácti reproduktory.
Ačkoli výběhové provedení řady Avensis pohodlně dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení EuroNCAP za ochranu posádky a chodců, nová verze přidává další prvky podporující úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Za příplatek lze přiobjednat například soustavu Pre-Safe využívající předního radaru a varující řidiče před hrozící kolizí. Když pak řidič začne brzdit, systém přitáhne bezpečnostní pásy a umocní brzdný účinek. Pokud vyhodnotí riziko havárie jako neodvratné, vymačká z brzd maximum, aby omezil následky kolize.
Soustavy ABS s EBD, stabilizací ESP a TCS jsou standardem pro všechny verze. Dále je třeba zmínit možnost objednání adaptivního tempomatu a systému varujícího před opuštěním zvoleného jízdního pruhu. Na pohonných jednotkách se nic nezměnilo, pouze nejslabší diesel 2,0 D-4D s výkonem 125 koní (93 kW) dostal nové turbodmychadlo a upravené spalovací prostory, díky čemuž razantně klesly emise CO2 z výchozích 142 na výsledných 119 g/km.