Výroba baterií na Slovensku je společným projektem skupiny InoBat a energetické firmy Wildcat Discovery, která má v oblasti elektromobility více než 150 patentů.

Výroba baterií na Slovensku je společným projektem skupiny InoBat a energetické firmy Wildcat Discovery, která má v oblasti elektromobility více než 150 patentů.

Jejich společným cílem je pokrýt budoucí poptávku baterií od automobilek. Velkou výhodou určitě je, že baterie nebudou jednotné, ale „na míru“ jednotlivým potřebám výrobců automobilů.

Jejich společným cílem je pokrýt budoucí poptávku baterií od automobilek. Velkou výhodou určitě je, že baterie nebudou jednotné, ale „na míru“ jednotlivým potřebám výrobců automobilů.

Výroba baterií na Slovensku je společným projektem skupiny InoBat a energetické firmy Wildcat Discovery, která má v oblasti elektromobility více než 150 patentů.
6
Fotogalerie

Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Modernizovaný Nissan Leaf je ukázkou toho, jak se má vylepšovat auto. České zastoupení značky nyní spustilo první objednávky. Pokud se vám líbí, pospěšte si. Nebudou!

Inovovaný japonský elektromobil v Česku dostal dvě edice - Leaf 3.ZERO a Leaf 3.ZERO e+. Představení vylepšeného lístku pro vás máme zde, takže jen ve zkratce to nejpodstatnější: Vyšší výkon 160 kW (217 k), možnost 100 kW nabíjení, o 55 % větší kapacita baterie (64 kW). Psali jsme také o dojezdu 363 km, podle evropské metodiky WLTP to ovšem vychází na příjemnějších 385 kilometrů.

Výše uvedené parametry platí pro silnější verzi Nissan Leaf 3.ZERO e+, základní Nissan Leaf 3.ZERO si ponechává stejný výkon a dojezd, jako loňský model. To znamená 40 kW baterii, výkon 110 kW (150 koní) a dojezd 270 km. Navíc ale dostane například větší osmipalcový infotainment a inovovaný balíček bezpečnostních asistentů ProPilot.

Cena za Nissan Leaf 3.ZERO byla stanovena na 1.049.00 Kč. Limitovaná edice Leaf 3.ZERO e+ pak vyjde na 1.199.000 Kč. Jsou to víceméně konečné částky, vozy jsou více než dobře vybavené již ve standardu, a tak už není moc co připlácet.

Limitovanou edici e+ lze si můžete vybavit automatickým parkovacím asistentem za 30.000 Kč. Pak tu samozřejmě budou příplatky za individualizaci, kde si nově za 29.900 Kč můžete vybrat dvoubarevnou karoserii. Záruka na baterie zůstává stejná, osm let s omezením na 160.000 kilometrů. Standardní záruka je na 3 roky (100.000 km). Částku 12.400 Kč pak připlatíte za její dvouleté prodloužení.

Vozy je již možné objednávat, první kusy edice Leaf 3.ZERO se dostanou k zákazníkům v květnu letošního roku. Majitelé edice Leaf 3.ZERO e+ si budou muset počkat o něco déle, s elektromobilem se podívají až na letní koupaliště. Zájemci o Nissan Leaf 3.ZERO e+ si ale s objednávkami budou muset pospíšit, pro Evropu bude vyrobeno pouze 5.000 kusů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud