Rozlučková oslava proběhne v rytmu 620 koní a se speciálním driftovacím režimem. K zákazníkům dorazí napřesrok.
R8 s označením GT jsme tu už jednou měli – šlo o vyšlechtěnou verzi první generace rychlé německé placky, která navýšila výkon motoru 5.2 FSI V10 z 391 kW (532 k) na 412 kW (560 k), což v kombinaci se snížením hmotnosti o metrák znamenalo zrychlení na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 320 km/h. Vůz byl k dispozici pouze v 333 kusech. Nyní se historie opakuje – i aktuální generace R8 dostává odlehčenou a posílenou verzi GT v limitované edici. Akorát s pohonem zadních kol.
Audi R8 GT V10 RWD se tak stává nejsilnější zadokolkou značky. Nabídne 456 kW (620 k) a 565 Nm, což znamená zrychlení na 100 km/h za 3,4 sekundy, dvoustovku za 10,1 sekundy a maximální rychlost 320 km/h. Dostává i nový sedmistupňový dvouspojkový automat se speciálně poskládanými kvalty pro větší pružnost.
Poprvé se zde objevuje jízdní režim Rear Torque, který umožňuje regulovat zásahy ASR v sedmi krocích, nastavovaných ovladačem na volantu. Je to jednoduché: úroveň 1 – lehký prokluz, úroveň 7 – hodně velký prokluz. Systém využívá data z rychlostních senzorů, polohy pedálů, zařazeného jízdního stupně, otáček i úhlu natočení volantu.
Stejně jako starší GT i tato nová verze zhubla, i když ne tak radikálně. Dvacet kilo dolů jde převážně na vrub dvacetipalcovým kolům v pneumatikách Michelin Sport Cup 2. Máme zde také kompozitové brzdové kotouče, sportovní odpružení Performance a karbonový stabilizátor plus spojovací tyče z eloxovaného hliníku. Na přání je možné dostat ještě sportovnější podvozek s nastavitelným odskokem a kompresí, k němuž zákazníci dostanou návod a potřebné nářadí.
R8 GT RWD bude k dostání v matně šedé barvě Suzuka Grey, červené Tango Rot nebo šedé metalíze Daytona Gray, karoserii automaticky doplní karbonový aerokit. V prodeji bude příští rok se základní cenou 225.000 euro, což je v přepočtu zhruba 5,5 milionu korun.