Zkušební jízdy probíhaly v rámci ladění a příprav na první ostré nasazení, které se odehraje na letošní 24hodinovce ve Spa. Zdroj: Maserati

Zkušební jízdy probíhaly v rámci ladění a příprav na první ostré nasazení, které se odehraje na letošní 24hodinovce ve Spa. | Zdroj: Maserati

Automobilka chce pokračovat v téměř stoleté závodní tradici a navázat na legendární MC12, která poprvé vyjela na trať v roce 2004 v rámci kategorie FIA GT1. Odjela celkem 94 velkých závodů, z nichž si odnesla 40 vítězství – což je hodně dobré skóre. Zdroj: Maserati

Automobilka chce pokračovat v téměř stoleté závodní tradici a navázat na legendární MC12, která poprvé vyjela na trať v roce 2004 v rámci kategorie FIA GT1. Odjela celkem 94 velkých závodů, z nichž si odnesla 40 vítězství – což je hodně dobré skóre. | Zdroj: Maserati

Nová GT2 stojí na lehkém centrálním karbonovém monokoku, její kompozitová kapotáž má poskytnout ideální poměr mezi přítlakem a odporem vzduchu. Při vývoji byla velká pozornost věnována vyvážení aerodynamického zatížení, s nímž se dá pracovat díky přednímu splitteru a nastavitelnému zadnímu křídlu. Zdroj: Maserati

Nová GT2 stojí na lehkém centrálním karbonovém monokoku, její kompozitová kapotáž má poskytnout ideální poměr mezi přítlakem a odporem vzduchu. Při vývoji byla velká pozornost věnována vyvážení aerodynamického zatížení, s nímž se dá pracovat díky přednímu splitteru a nastavitelnému zadnímu křídlu. | Zdroj: Maserati

Uvnitř má pilot k dispozici 10“ displej. Zdroj: Maserati

Uvnitř má pilot k dispozici 10“ displej. | Zdroj: Maserati

Pohon má na starost šestiválcový motor Nettuno s výkonem 463 kW (630 k) s patentovanou technologií MTC (Maserati Twin Combustion), inspirovanou motory z F1. Zdroj: Maserati

Pohon má na starost šestiválcový motor Nettuno s výkonem 463 kW (630 k) s patentovanou technologií MTC (Maserati Twin Combustion), inspirovanou motory z F1. | Zdroj: Maserati

Síla jde na kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Vůz má elektrický posilovač řízení, nastavitelné tlumiče i stabilizátory. Zdroj: Maserati

Síla jde na kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Vůz má elektrický posilovač řízení, nastavitelné tlumiče i stabilizátory. | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Maserati GT2 Zdroj: Maserati

Maserati GT2 | Zdroj: Maserati

Automobilka chce pokračovat v téměř stoleté závodní tradici a navázat na legendární MC12, která poprvé vyjela na trať v roce 2004 v rámci kategorie FIA GT1. Odjela celkem 94 velkých závodů, z nichž si odnesla 40 vítězství – což je hodně dobré skóre. Zdroj: Maserati
Nová GT2 stojí na lehkém centrálním karbonovém monokoku, její kompozitová kapotáž má poskytnout ideální poměr mezi přítlakem a odporem vzduchu. Při vývoji byla velká pozornost věnována vyvážení aerodynamického zatížení, s nímž se dá pracovat díky přednímu splitteru a nastavitelnému zadnímu křídlu. Zdroj: Maserati
Uvnitř má pilot k dispozici 10“ displej. Zdroj: Maserati
Pohon má na starost šestiválcový motor Nettuno s výkonem 463 kW (630 k) s patentovanou technologií MTC (Maserati Twin Combustion), inspirovanou motory z F1. Zdroj: Maserati
21
Fotogalerie

Maserati se vrací na okruhy také v kategorii GT2. Soutěžní placka má 630 koní a techniku z F1

Italská značka s trojzubcem ve znaku pokračuje v odkazu slavné MC12 novým závoďákem. Je krásný a bude i pekelně rychlý.

Na trati Autodromo Varano de´Melegari se představil zbrusu nový soutěžní speciál Maserati GT2. Zkušební jízdy probíhaly v rámci ladění a příprav na první ostré nasazení, které se odehraje na letošní 24hodinovce ve Spa. Automobilka chce pokračovat v téměř stoleté závodní tradici a navázat na legendární MC12, která poprvé vyjela na trať v roce 2004 v rámci kategorie FIA GT1. Odjela celkem 94 velkých závodů, z nichž si odnesla 40 vítězství – což je hodně dobré skóre.

Nová GT2 stojí na lehkém centrálním karbonovém monokoku, její kompozitová kapotáž má poskytnout ideální poměr mezi přítlakem a odporem vzduchu. Při vývoji byla velká pozornost věnována vyvážení aerodynamického zatížení, s nímž se dá pracovat díky přednímu splitteru a nastavitelnému zadnímu křídlu. Pohon má na starost šestiválcový motor Nettuno s výkonem 463 kW (630 k) s patentovanou technologií MTC (Maserati Twin Combustion), inspirovanou motory z F1.

Ta využívá předkomoru před hlavní spalovací komorou, s níž je spojena speciálními otvory, podpůrnou zapalovací svíčku pro stálé spalování ve chvílích, kdy motor nepotřebuje k zážehu předkomoru, a kombinaci přímého a nepřímého vstřikování. Síla jde na kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Vůz má elektrický posilovač řízení, nastavitelné tlumiče i stabilizátory. Uvnitř má pilot k dispozici 10“ displej.

Andrea Bertolini, testovací jezdec Maserati, při testování uvedl: „První dny jsou vždy zcela výjimečné, o to víc, když jsem měl to štěstí, že jsem Maserati dovedl k úspěchu v mistrovství světa GT1, kde jsem získal čtyři tituly. Nyní se chystáme vrátit na trať s dalším nádherným vozem. Máme za sebou spoustu zkušebních jízd a první ohlasy jsou pozitivní. Návrat za volant vozu GT byl opravdu vzrušující a bylo vidět, že všichni zúčastnění jsou velmi nadšení a motivovaní. Zaměřili jsme se na vývoj produktu, který nejenže obstojí v porovnání s konkurencí, ale je také ideálním vozem pro naše gentlemanské řidiče z hlediska ovladatelnosti, komfortu a výkonu. Chceme, aby v tomto voze zažili jedinečný pocit. V posledních několika měsících jsme intenzivně pracovali na simulátoru, a to díky nasazení fantastického týmu. Čeká nás intenzivní série testovacích dnů, abychom se připravili na návrat na trať.“

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud