Nemyslete si, temná strana čínského automobilového průmyslu jede stále na plné obrátky…
Zatímco se v posledních letech vyrojila řada nových čínských automobilových start-upů, které chtějí nejen svůj domácí trh, ale také například Evropu, dobýt především svébytností a stále lepší kvalitou, ona nechvalně známá plagiátorská strana čínského průmyslu zdá se jede pořád na plný plyn. Vždyť i loni se britský Jaguar Land Rover úspěšně utkal s kopírkou svého Range Roveru Evoque.
Možná ještě bizarnější pohled na nabídku/poptávku čínského automobilového trhu teď ale ukazuje tamní značka Songsan. U svého nového výtvoru se rozhodla inspirovat mnohem dále v minulosti a také v jiné kultuře. Ani stará dobrá Amerika totiž není pro čínské tvůrce svatou půdou automobilového designu, kterou nelze vykrást.
Správně tedy v galerii koukáte na nešťastnou, a nejspíše s ohledem na právní stránku plagiátorství záměrně v mnoha ohledech nepřesnou, kopii starého Chevroletu Corvette C1 z konce 50. let minulého století. Pokud byste řekli, že i po takřka 70 letech od uvedení je vzhled původní Corvetty nesmírně atraktivní, u čínské kopie pojmenované SS Dolphin to bezpochyby není případem.
Exteriér se tedy vůči klasickému čtyřokému originálu rozchází a nejen svými proporcemi naznačuje, že tady o žádnou klasiku nejde ani vevnitř. „Delfína“ totiž pohání plug-in hybridní ústrojí o celkové síle 315 koní (232 kW), kombinující 1,5litrový benzinový motor, elektromotor a baterii o kapacitě 16 kWh. Absenci pořádné strojovny možná lehce vyvažuje slušné zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Režim jízdy čistě na elektřinu nechybí.
O žádnou limitovanou specialitu se údajně nejedná a SS Dolphin bude sériově vyráběn, ačkoliv lze pochybovat, kolik zájemců si nakonec najde. V každém případě je kopie Corvetty s hybridem pod kapotou zatraceně levná, teda ve srovnání s dnešními cenami originálu. Startovat bude na částce 590.000 jüanů, tedy v přepočtu asi 2 milionech korun.
Za očividné kopírování Corvetty se Songsan vůbec nestydí a na svém webu dokonce výtvor propaguje za doprovodu fotek originálního vozu, za jehož volantem byly v minulosti spatřeny slavné osobnosti jako třeba Brad Pitt nebo George Clooney. K USA pak nakonec nemá čínská značka vůbec daleko. Ve firmě má totiž investiční podíl americká technologická společnost Amtech.