Výkonové války pokračují a Audi chce u nové generace RS 6 pochopitelně držet krok s domácími rivaly. U siláckého kombíku se tak očekává osmiválec naladěný přes hranici šesti stovek koní.
Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.
Nová RS 6 opět přijede jen v praktičtější kombi verzi Avant (nebude tak lézt do zelí modelu RS 7) a podle britského Autocaru najde pod kapotou znovu dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů. Tedy stejně aktuální jednotku, kterou dnes používá i Porsche Panamera Turbo či Lamborghini Urus.
Již odchozí verze RS 6 Avant přitom v nejsilnější verzi Performance nabízela 445 kW (605 koní), tudíž lze u nástupce čekat ještě vyšší výkon – možná převyšující zmíněnou M5 a E 63.
Nesmíme taky zapomenout na limitovanou edici Nogaro Edition k ukončení produkce RS 6 v Německu, která ještě letos v únoru dostala v rámci posledních 150 kusů mocných 519 kW (705 koní). Problém s navyšováním síly u svého nového pekelného kombíku tak Audi zřejmě mít nebude.
Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.
Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Maximální rychlost 310 km/h pak zní jako celkem dostačující.
Nového Audi RS 6 Avant se nicméně dočkáme až po uvedení zlaté střední cesty ve formě Audi S6 na konci letoška či začátku příštího roku. Pak už bude konečně čas na zbrusu novou RS 6.