Šetřit životní prostředí chtějí automobilky také změnami v přístupu k výrobě. Seat tak nyní oznamuje, že razantně snížil spotřebu vody ve své továrně v Barceloně.
Zatímco Volkswagen prohlašuje, že nový elektromobil I.D. bude prvním automobilem na světě s nulovou uhlíkovou stopou díky efektivnímu snižování emisí již při produkci vozu, Seat jde naproti ekologickému přístupu ve výrobě trochu jiným způsobem. Zaměřil se totiž na problematiku plýtvání a vysoké spotřeby vody.
Díky novým procesům výroby a zavedení moderních technologií je v továrně Martorell v Barceloně produkce vozů mnohem efektivnější a za posledních osm let se zde Seatu podařilo snížit spotřebu vody o celých 31 %. Velmi tomu pomohl i proces opakovaného využívání vodních zdrojů na odděleních s nejvyšší spotřebou – tedy na lakovně a při testování odolnosti vozů proti dešti.
Na lakovně se například využívá systému a chemického procesu, který dokonce ze zbytků používané barvy odlučuje čistou vodu, která je později uvedena zpátky do oběhu k dalšímu využití. Podobným způsobem je recyklována a čištěna voda užívána při zmíněných testech povětrnostních podmínek u nových aut.
Spotřeba vody ve fabrice, která ročně vyprodukuje 450.000 aut, byla ovšem za rok 2018 stále na hodnotě 1.170.000 m³, což lze přirovnat k objemu 470 olympijských bazénů. Seat si tedy do budoucna stanovuje další metu a do roku 2025 chce nyní dosažené snížení spotřeby o 31 % vytáhnout na 38 %.
Do výroby tak Seat v následujících letech zavede další systémy, které zabrání plýtvání vody, ještě vylepší současnou recyklaci odpadní vody k dalšímu využití a také uvede zachycování páry z klimatizačních jednotek v továrně a okolo ní.
„Digitalizace a používání nových technologií nám enormním způsobem pomáhá na cestě vstříc recirkulační ekonomice s ohledem na recyklaci a snížení produkovaných emisí,“ uvedl inženýr a manažer výroby Seatu Dr. Joan Carles Casas.