Náznak dalšího vozu v elektrické řadě EV je inspirován přírodou a chlubí se využitím recyklovaných materiálů.
Poslední novinka značky KIA vypadá jako přerostlý Soul, ale nakreslený jen s pomocí pravítka. Jeho výrazné blatníky mají připomínat krystaly, typická „tygří“ čelní maska je zde zpracována v digitální podobě – absence sacích otvorů vpředu má prospět aerodynamice a pod čelním sklem, kde většinou bývají výdechy, se nachází fotovoltaické panely.
Kvůli nižšímu odporu vzduchu má pak na střeše výsuvné střešní ližiny, ovládané tlačítkem z kabiny. Zpětná zrcátka jsou řešena kamerami – opět ve prospěch snazšího obtékání vzduchu.
Vůz je postaven na platformě E-GMP, kterou v současnosti využívají sériové modely Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Genesis GV60. EV9 na délku měří 4930 mm, šířka činí 2055 mm a výška 1790 mm. Stojí na rozvoru 3100 mm. Výkon automobilka nespecifikovala, ale dojezd má být až 483 kilometrů. Nabíjet se umí až 350 kW a z 10 % na 80 % kapacity baterie se dostane za 20 až 30 minut.
Vnitřek byl navržen dle filozofie „spojených protikladů“ – má být proměnlivý podle toho, v jaké fázi cesty se posádka nachází. K ovládání většiny funkcí slouží 27“ dotykový displej. Interiér umí fungovat ve třech režimech – Active je určen pro jízdu, Pause pro chvíle odpočinku, kdy se sedadla první řady otočí do protisměru a ze sklopených sedaček druhé řady se stane stolek. Posledním módem je Enjoy, díky němuž si můžete užít venkovní atmosféru na otočených sedadlech třetí řady s výhledem z otevřeného kufru.
Interiér využívá v souladu s duchem doby řadu ekologických materiálů. V materiálu podlahy najdeme například recyklované rybářské sítě, čalounění sedadel je vyrobeno z recyklovaných plastových lahví a vlněných vláken. Čalounění ve zbytku vnitřku je pak z veganské kůže – Kia hodlá omezit používání zvířecí kůže i ve svých sériových modelech. Kdy se dočkáme sériové verze EV9 zatím není jasné, ale jak tak známe odstup od konceptů k realitě v rámci dua Kia/Hyundai, může jít zhruba o dva roky.