Fiat 500X 1.6 MultiJet: S časem 12,75 s při sprintu 0-100 km/h jde o prozatím vůbec nejpomalejší auto, které prošlo měřením

Fiat 500X 1.6 MultiJet: S časem 12,75 s při sprintu 0-100 km/h jde o prozatím vůbec nejpomalejší auto, které prošlo měřením

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6: Naměřený čas při zrychlení 0-100 km/h je 10,6 s

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6: Naměřený čas při zrychlení 0-100 km/h je 10,6 s

Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Naftový Espace potřeboval pro sprint na stovku také 10,6 s

Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Naftový Espace potřeboval pro sprint na stovku také 10,6 s

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI (150 k): Nové Mondeo zvládlo zrychlení 0-100 km/h za 10,3 s

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI (150 k): Nové Mondeo zvládlo zrychlení 0-100 km/h za 10,3 s

Fiat 500x 2.0 MJT 4x4 AUT9: Se silnějším motorem, pohonem všech kol a automatem zdolal Fiat 500X stovku za 10,2 s

Fiat 500x 2.0 MJT 4x4 AUT9: Se silnějším motorem, pohonem všech kol a automatem zdolal Fiat 500X stovku za 10,2 s

Škoda Superb 2.0 TDI: Rovných 10 s potřeboval na stovku Superb osazený dieselem (150 k), manuálem a pohonem předních kol

Škoda Superb 2.0 TDI: Rovných 10 s potřeboval na stovku Superb osazený dieselem (150 k), manuálem a pohonem předních kol

Volkswagen Passat 2.0 TDI: Ve stejné konfiguraci (2.0 TDI, 150 k, manuál) byl s časem 9,8 s nový Passat rychlejší než Superb

Volkswagen Passat 2.0 TDI: Ve stejné konfiguraci (2.0 TDI, 150 k, manuál) byl s časem 9,8 s nový Passat rychlejší než Superb

VW Passat Variant 2.0 TDI DSG: Opět 150 naftových koní pod kapotou, ale tentokrát jako kombi a hlavně s převodovkou DSG. Výsledek má hodnotu 9,6 s

VW Passat Variant 2.0 TDI DSG: Opět 150 naftových koní pod kapotou, ale tentokrát jako kombi a hlavně s převodovkou DSG. Výsledek má hodnotu 9,6 s

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Zatím jediné auto, které v praxi vykázalo lepší zrychlení, než říká výrobce. Podle VBoxu zajel francouzský kombík stovku za 8,5 s, oficiálně to má být 8,6 s

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Zatím jediné auto, které v praxi vykázalo lepší zrychlení, než říká výrobce. Podle VBoxu zajel francouzský kombík stovku za 8,5 s, oficiálně to má být 8,6 s

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI: Naftové RS s manuálem a karoserií kombi pokořilo stovku v průměru za 8,4 s

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI: Naftové RS s manuálem a karoserií kombi pokořilo stovku v průměru za 8,4 s

Seat Leon ST Cupra 280: Dostat takový výkon na silnici za pomoci manuální převodovky a jen přední nápravy chce trochu cviku. I proto dopadla tato Cupra relativně špatně. Naměřený čas má hodnotu 7,6 s

Seat Leon ST Cupra 280: Dostat takový výkon na silnici za pomoci manuální převodovky a jen přední nápravy chce trochu cviku. I proto dopadla tato Cupra relativně špatně. Naměřený čas má hodnotu 7,6 s

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI: Benzinové RS s manuálem nemělo problém dávat stovku těsně nad sedm sekund. Průměr má hodnotu 7,2 s

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI: Benzinové RS s manuálem nemělo problém dávat stovku těsně nad sedm sekund. Průměr má hodnotu 7,2 s

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k: I když na to nevypadá, nejsilnější verze nového Superbu jede jak z praku. S naměřeným časem 5,9 s při zrychlení z nuly na stovku prozatím obsadil Superb v našem žebříčku čtvrtou příčku.

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k: I když na to nevypadá, nejsilnější verze nového Superbu jede jak z praku. S naměřeným časem 5,9 s při zrychlení z nuly na stovku prozatím obsadil Superb v našem žebříčku čtvrtou příčku.

Range Rover Sport SVR: Hmotnost je sice 2,3 tuny, ale pod kapotou má tohle monstrum 550 koní. Nelze se divit tomu, že stovku dá podle našeho měření už za 5,1 s

Range Rover Sport SVR: Hmotnost je sice 2,3 tuny, ale pod kapotou má tohle monstrum 550 koní. Nelze se divit tomu, že stovku dá podle našeho měření už za 5,1 s

BMW X5 M: Opět těžkotonážní auto, ale s výkonem dokonce 575 koní. Launch Control můžete používat bez žádných omezení, takže si bez problémů i v reálu užijete zrychlení na stovku za 4,2 s

BMW X5 M: Opět těžkotonážní auto, ale s výkonem dokonce 575 koní. Launch Control můžete používat bez žádných omezení, takže si bez problémů i v reálu užijete zrychlení na stovku za 4,2 s

Mercedes-AMG GT S: Prozatím nejrychlejší auto, které jsme měli tu čest testovat. V průměru se dostalo na stovku za 3,9 s. Na rozdíl od BMW X5 M si ale v tomto případě můžete užít Launch Control jen občas

Mercedes-AMG GT S: Prozatím nejrychlejší auto, které jsme měli tu čest testovat. V průměru se dostalo na stovku za 3,9 s. Na rozdíl od BMW X5 M si ale v tomto případě můžete užít Launch Control jen občas

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6: Naměřený čas při zrychlení 0-100 km/h je 10,6 s
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Naftový Espace potřeboval pro sprint na stovku také 10,6 s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI (150 k): Nové Mondeo zvládlo zrychlení 0-100 km/h za 10,3 s
Fiat 500x 2.0 MJT 4x4 AUT9: Se silnějším motorem, pohonem všech kol a automatem zdolal Fiat 500X stovku za 10,2 s
16
Fotogalerie

Změřili jsme reálné zrychlení šestnácti aut. Kdo je zatím nejrychlejší?

Před pár měsíci jsme začali v rámci většiny redakčních testů zjišťovat reálnou dynamiku zkoušených automobilů. Které z dosud testovaných aut z poslední doby bylo při sprintu 0-100 km/h nejpomalejší? A kdo prozatím drží rekord našich měření?

VBox je velmi chytrá hračka, která umí spoustu užitečných věcí. My jsme ji nasadili na čelní sklo už více než patnácti automobilům a zkoušeli, jaká je jejich reálná dynamika kromě jiného také při sprintu z nuly na 100 km/h. Někdy se dostavilo menší zklamání, jindy se ukázalo, že v praxi není problém se na udávané hodnoty dostat.

Ale jak ukazuje přiložená tabulka, je zcela výjimečné, aby testované auto zajelo lepší čas než ten oficiální. V našich měřeních se to prozatím stalo pouze jednou, a sice u Peugeotu 308 SW GT s dieselovým dvoulitrem. Že zrovna toto auto vystoupí v tomto směru z řady, to bychom před testem rozhodně netipovali.

Většinou se rozdíl oproti oficiálním hodnotám pohybuje do jedné sekundy, v několika případech se ovšem dostal přes tuto hranici. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, protože všechna auta, která vykázala více než sekundový rozdíl, byla osazena manuálem, kdy svou nemalou roli hraje také řidič. Ale pouze to dokazuje, o čem tato oficiální čísla speciálně při zrychlení s manuálem jsou. Člověk si koupí auto a chlubí se časem XY sekund, ale pak vlastně není vůbec jisté, jestli je daného času schopný dosáhnout.

Absolutním rekordmanem, který vykázal negativní rozdíl, je Fiat 500X s motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jeho rozdíl je 2,25 s, když namísto udávaných 10,5 s zajel v průměru čas 12,75 s. A zde si troufneme tvrdit, že to pouze manuální převodovkou nebylo.

Naopak tím nejrychlejším, co jsme zatím v redakci měřili, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosáhl průměru 3,9 s. Zároveň je to zatím také jediné testované auto, které se dostalo pod čtyři sekundy. Doufáme, že se počet podobných vozů brzy rozšíří.

V přiložené tabulce si můžete prohlédnout výsledky všech měřených aut, které jsme už zveřejnili, ale nebojte se, v zásobě máme ještě další zajímavé exempláře, o kterých si budete moci přečíst v blízké budoucnosti. Na zveřejnění čeká například Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, čtyřválcový Ford Mustang nové generace nebo Jaguar XE osazený naftovým motorem. 

Zrychlení 0-100 km/h Naměřený čas (s) Oficiální čas (s) Rozdíl (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

fiat 500x 16mjt.jpgpeugeot 308 sw 12.jpgRenault Espace.jpgford mondeo 2.0 tdci.jpgfiat 500x 20 mjt.jpgškoda superb 20 tdi.jpgVW passat 20 tdi).jpgVW Passat 20tdi.jpgPeugeot 308 SW GT.jpgškoda octavia rs tdi.jpgseat leon st cupra.jpgŠkoda Octavia rs.jpgškoda superb 20tsi.jpgRR Sport SVR.jpgBMW x5 m.jpgmercedes amg gt.jpg

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud