Před pár měsíci jsme začali v rámci většiny redakčních testů zjišťovat reálnou dynamiku zkoušených automobilů. Které z dosud testovaných aut z poslední doby bylo při sprintu 0-100 km/h nejpomalejší? A kdo prozatím drží rekord našich měření?
VBox je velmi chytrá hračka, která umí spoustu užitečných věcí. My jsme ji nasadili na čelní sklo už více než patnácti automobilům a zkoušeli, jaká je jejich reálná dynamika kromě jiného také při sprintu z nuly na 100 km/h. Někdy se dostavilo menší zklamání, jindy se ukázalo, že v praxi není problém se na udávané hodnoty dostat.
Ale jak ukazuje přiložená tabulka, je zcela výjimečné, aby testované auto zajelo lepší čas než ten oficiální. V našich měřeních se to prozatím stalo pouze jednou, a sice u Peugeotu 308 SW GT s dieselovým dvoulitrem. Že zrovna toto auto vystoupí v tomto směru z řady, to bychom před testem rozhodně netipovali.
Většinou se rozdíl oproti oficiálním hodnotám pohybuje do jedné sekundy, v několika případech se ovšem dostal přes tuto hranici. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, protože všechna auta, která vykázala více než sekundový rozdíl, byla osazena manuálem, kdy svou nemalou roli hraje také řidič. Ale pouze to dokazuje, o čem tato oficiální čísla speciálně při zrychlení s manuálem jsou. Člověk si koupí auto a chlubí se časem XY sekund, ale pak vlastně není vůbec jisté, jestli je daného času schopný dosáhnout.
Absolutním rekordmanem, který vykázal negativní rozdíl, je Fiat 500X s motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jeho rozdíl je 2,25 s, když namísto udávaných 10,5 s zajel v průměru čas 12,75 s. A zde si troufneme tvrdit, že to pouze manuální převodovkou nebylo.
Naopak tím nejrychlejším, co jsme zatím v redakci měřili, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosáhl průměru 3,9 s. Zároveň je to zatím také jediné testované auto, které se dostalo pod čtyři sekundy. Doufáme, že se počet podobných vozů brzy rozšíří.
V přiložené tabulce si můžete prohlédnout výsledky všech měřených aut, které jsme už zveřejnili, ale nebojte se, v zásobě máme ještě další zajímavé exempláře, o kterých si budete moci přečíst v blízké budoucnosti. Na zveřejnění čeká například Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, čtyřválcový Ford Mustang nové generace nebo Jaguar XE osazený naftovým motorem.
Zrychlení 0-100 km/h |
Naměřený čas (s) |
Oficiální čas (s) |
Rozdíl (s) |
Fiat 500X 1.6 MJT |
12,75 |
10,5 |
2,25 |
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 |
10,6 |
10,1 |
0,5 |
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC |
10,6 |
9,9 |
0,7 |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI |
10,3 |
9,4 |
0,9 |
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 |
10,2 |
9,8 |
0,4 |
Škoda Superb 2.0 TDI |
10 |
8,8 |
1,2 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI |
9,8 |
8,7 |
1,1 |
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG |
9,6 |
8,9 |
0,7 |
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI |
8,5 |
8,6 |
-0,1 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI |
8,4 |
8,2 |
0,2 |
Seat Leon ST Cupra 280 |
7,6 |
6,1 |
1,5 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI |
7,2 |
6,9 |
0,3 |
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k |
5,9 |
5,8 |
0,1 |
Range Rover Sport SVR |
5,1 |
4,7 |
0,4 |
BMW X5 M |
4,2 |
4,2 |
0 |
Mercedes-AMG GT S |
3,9 |
3,8 |
0,1 |