National Electric Vehicle Sweden (NEVS) je sice společností původem ze Švédska, ale její operace nyní pod střechou čínských vlastníků probíhají především v Číně. Zdroj: NEVS

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) je sice společností původem ze Švédska, ale její operace nyní pod střechou čínských vlastníků probíhají především v Číně. | Zdroj: NEVS

Se zájmem o vývoj elektromobilů nyní NEVS představilo myšlenku autonomních vozidel určených pro hromadnou dopravu, jejichž největší výhodou je systém natáčení všech kol až do úhlu 90 stupňů. Zdroj: NEVS

Se zájmem o vývoj elektromobilů nyní NEVS představilo myšlenku autonomních vozidel určených pro hromadnou dopravu, jejichž největší výhodou je systém natáčení všech kol až do úhlu 90 stupňů. | Zdroj: NEVS

Ve výsledku tak mohou moduly klidně jezdit bokem a tento koncept řízení samozřejmě vysoce zlepšuje manévrovatelnost v městských podmínkách. Zdroj: NEVS

Ve výsledku tak mohou moduly klidně jezdit bokem a tento koncept řízení samozřejmě vysoce zlepšuje manévrovatelnost v městských podmínkách. | Zdroj: NEVS

Umožněno je to rovněž díky pohonu každého kola elektromotorem zabudovaným v samotném disku. V jednotce s elektromotorem v kole je rovněž umístěna brzda. Zdroj: NEVS

Umožněno je to rovněž díky pohonu každého kola elektromotorem zabudovaným v samotném disku. V jednotce s elektromotorem v kole je rovněž umístěna brzda. | Zdroj: NEVS

Systém řízení poté natáčí kompletní část zavěšení s kolem na otočném členu. Baterie jsou klasicky umístěny v podlaze. Ve výsledku tak kompaktní řešení pohonu a zavěšení napomáhá prostornosti celého modulu. Zdroj: NEVS

Systém řízení poté natáčí kompletní část zavěšení s kolem na otočném členu. Baterie jsou klasicky umístěny v podlaze. Ve výsledku tak kompaktní řešení pohonu a zavěšení napomáhá prostornosti celého modulu. | Zdroj: NEVS

Platforma pak může být využita pro karoserie různého typu, i když představa vozidla pro hromadnou dopravu či taxi službu je asi nejpravděpodobnější. Zdroj: NEVS

Platforma pak může být využita pro karoserie různého typu, i když představa vozidla pro hromadnou dopravu či taxi službu je asi nejpravděpodobnější. | Zdroj: NEVS

Na autonomních systémem řízení spolupracuje NEVS s evropskou společností AutoX, která již vyvíjí flotilu autonomních taxíků. Stejnou techniku by tedy mohly v budoucnu používat i moduly od NEVSu. Zdroj: NEVS

Na autonomních systémem řízení spolupracuje NEVS s evropskou společností AutoX, která již vyvíjí flotilu autonomních taxíků. Stejnou techniku by tedy mohly v budoucnu používat i moduly od NEVSu. | Zdroj: NEVS

Pilotní program s testováním prvních vozů chtějí obě firmy spustit již příští rok. NEVS vidí využití svých modulů také u kurýrních služeb nebo v programech sdílení automobilů. Zdroj: NEVS

Pilotní program s testováním prvních vozů chtějí obě firmy spustit již příští rok. NEVS vidí využití svých modulů také u kurýrních služeb nebo v programech sdílení automobilů. | Zdroj: NEVS

 Zdroj: NEVS

| Zdroj: NEVS

 Zdroj: NEVS

| Zdroj: NEVS

Se zájmem o vývoj elektromobilů nyní NEVS představilo myšlenku autonomních vozidel určených pro hromadnou dopravu, jejichž největší výhodou je systém natáčení všech kol až do úhlu 90 stupňů. Zdroj: NEVS
Ve výsledku tak mohou moduly klidně jezdit bokem a tento koncept řízení samozřejmě vysoce zlepšuje manévrovatelnost v městských podmínkách. Zdroj: NEVS
Umožněno je to rovněž díky pohonu každého kola elektromotorem zabudovaným v samotném disku. V jednotce s elektromotorem v kole je rovněž umístěna brzda. Zdroj: NEVS
Systém řízení poté natáčí kompletní část zavěšení s kolem na otočném členu. Baterie jsou klasicky umístěny v podlaze. Ve výsledku tak kompaktní řešení pohonu a zavěšení napomáhá prostornosti celého modulu. Zdroj: NEVS
10
Fotogalerie

Budoucnost hromadné dopravy? Tyto autonomní moduly by mohly jezdit i bokem

Švédská společnost NEVS přichází s konceptem autonomních modulů pro městskou dopravu.

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) je sice společností původem ze Švédska, ale její operace nyní pod střechou čínských vlastníků probíhají především v Číně. Se zájmem o vývoj elektromobilů nyní NEVS představilo myšlenku autonomních vozidel určených pro hromadnou dopravu, jejichž největší výhodou je systém natáčení všech kol až do úhlu 90 stupňů.

Ve výsledku tak mohou moduly klidně jezdit bokem a tento koncept řízení samozřejmě vysoce zlepšuje manévrovatelnost v městských podmínkách. Umožněno je to rovněž díky pohonu každého kola elektromotorem zabudovaným v samotném disku. V jednotce s elektromotorem v kole je rovněž umístěna brzda.

Systém řízení poté natáčí kompletní část zavěšení s kolem na otočném členu. Baterie jsou klasicky umístěny v podlaze. Ve výsledku tak kompaktní řešení pohonu a zavěšení napomáhá prostornosti celého modulu. Platforma pak může být využita pro karoserie různého typu, i když představa vozidla pro hromadnou dopravu či taxi službu je asi nejpravděpodobnější.

Na autonomních systémem řízení spolupracuje NEVS s evropskou společností AutoX, která již vyvíjí flotilu autonomních taxíků. Stejnou techniku by tedy mohly v budoucnu používat i moduly od NEVSu. Pilotní program s testováním prvních vozů chtějí obě firmy spustit již příští rok. NEVS vidí využití svých modulů také u kurýrních služeb nebo v programech sdílení automobilů.

Doporučujeme

Články odjinud