Výroba druhé generace modelu Leaf probíhá v továrně Nissanu v britském Sunderlandu. Jde o největší britský automobilový závod všech dob.
Když před časem české zastoupení Nissanu uvádělo druhou generaci modelu Leaf na náš trh, jistě jste si všimli, že vystavoval trochu „zvláštní“ exemplář. Šlo o vůz s pravostranným řízením vyrobeným pro Japonsko, protože kusy pro Evropu se tou dobou ještě nevyráběly. Dnes je ale všechno jinak.
Nissan už totiž zahájil výrobu druhé generace Leafu v továrně v britském Sunderlandu, kde probíhala i výroba předchůdce. Vedle toho zde vznikají crossovery Juke, Qashqai, mimořádně praktický Note a Infiniti Q30 a QX30, které se ale u nás bohužel neprodávají (Infiniti loni oficiálně odešlo z českého trhu).
Právě Leaf je pro Nissan nejenom z hlediska image velice důležitý, protože jde o nejprodávanější elektromobil na světě. Jeho druhá generace je svým způsobem evolucí té první. Razantně se změnil design karoserie - vůz nyní díky hranám vypadá sportovněji, předchůdce byl spíše baculatý.
Hlavně ale stoupnul výkon z 80 na 110 kilowattů a točivý moment vrcholí hodnotou 320 N.m. Došlo i ke zvýšení kapacity akumulátoru. Zatímco minulá generace měla nanejvýš 30 kW, nová má 40 kWh, což jí podle metodiky NEDC vystačí na 378 kilometrů elekrické jízdy.