Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT

Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT
Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT
Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT
Nissan Qashqai dCi 130 X-tronic ProPILOT
9
Fotogalerie

Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Nový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem najde své místo i v Nissanu Qashqai. Nahradí dosavadní čtyřválce o objemu 1,2 a 1,6 litru a k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Qashqai byl až dosud v nabídce s dvojicí zážehových motorů. Menší dvanáctistovka má 115 koní a k tomu 165 nebo 190 newtonmetrů podle použité převodovky, zatímco výkonnější šestnáctistovka produkuje 163 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 240 newtonmetrů. Teď obě pohonné jednotky končí a nahradí je jediný agregát.

Jde o zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1332 cm3, který se již montuje mezi přední kola Renaultu Megane či Mercedesu třídy A a postupně se bude objevovat pod kapotami dalších a dalších modelů. Jak asi tušíte, na rozdíl od výše zmíněných motorů novinka již disponuje filtrem pevných částic GPF a pochopitelně jde o výsledek vzájemné kooperace koncernů Daimler a Renault-Nissan.

Protože má nová zážehová jednotka nahradit hned dvojici motorů, Nissan ji bude nabízet ve dvou výkonových verzích. Ta slabší bude mít 140 koní a 240 newtonmetrů, silnější pro změnu nabídne 160 koní a 260 newtonmetrů.

Turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka bude od počátku k dispozici se standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou, kterou o něco později (pravděpodobně pouze s měsíčním zpožděním) doplní sedmistupňový dvouspojkový „automat“ – ten pak přidá dalších 10 newtonmetrů navíc.

Nissan kromě vylepšené dynamiky slibuje také vylepšenou provozní efektivitu. Zatímco dřívější motory spotřebovaly v průměru 5,6 a 5,8 litru benzínu na 100 kilometrů, nároky nového čtyřválce mají být nižší. Podle výkonu má přepracovaný Qashqai jezdit za 5,3, respektive za 5,7 litru na 100 km.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud