Nový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem najde své místo i v Nissanu Qashqai. Nahradí dosavadní čtyřválce o objemu 1,2 a 1,6 litru a k mání bude ve dvou výkonových variantách.
Qashqai byl až dosud v nabídce s dvojicí zážehových motorů. Menší dvanáctistovka má 115 koní a k tomu 165 nebo 190 newtonmetrů podle použité převodovky, zatímco výkonnější šestnáctistovka produkuje 163 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 240 newtonmetrů. Teď obě pohonné jednotky končí a nahradí je jediný agregát.
Jde o zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1332 cm3, který se již montuje mezi přední kola Renaultu Megane či Mercedesu třídy A a postupně se bude objevovat pod kapotami dalších a dalších modelů. Jak asi tušíte, na rozdíl od výše zmíněných motorů novinka již disponuje filtrem pevných částic GPF a pochopitelně jde o výsledek vzájemné kooperace koncernů Daimler a Renault-Nissan.
Protože má nová zážehová jednotka nahradit hned dvojici motorů, Nissan ji bude nabízet ve dvou výkonových verzích. Ta slabší bude mít 140 koní a 240 newtonmetrů, silnější pro změnu nabídne 160 koní a 260 newtonmetrů.
Turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka bude od počátku k dispozici se standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou, kterou o něco později (pravděpodobně pouze s měsíčním zpožděním) doplní sedmistupňový dvouspojkový „automat“ – ten pak přidá dalších 10 newtonmetrů navíc.
Nissan kromě vylepšené dynamiky slibuje také vylepšenou provozní efektivitu. Zatímco dřívější motory spotřebovaly v průměru 5,6 a 5,8 litru benzínu na 100 kilometrů, nároky nového čtyřválce mají být nižší. Podle výkonu má přepracovaný Qashqai jezdit za 5,3, respektive za 5,7 litru na 100 km.