V prestižních modelech si již zvykáme na škálu čidel, kamer a senzorů, které mají za úkol hlídat řidiče a pomáhat mu napravovat jeho chyby již v jejich zárodcích. Zářným příkladem nám může být modernizované kupé Mercedes-Benz CL, jež jsme vám podrobně představili na tomto místě a popsaný trend posunuje ještě dále.
Jeho elektronické bezpečnostní systémy tak nyní již nemají pouze schopnost varovat řidiče na nebezpečí, ale rovněž se mu aktivně vyhýbat ve chvíli, kdy člověk za volantem na varování nereaguje. Soustavy hlídání mrtvého úhlu a zvoleného jízdního pruhu nejsou žádnou novinkou, ale teprve nyní nastupují skutečné zásahy do řízení. Pokud řidič přejíždí do jiného pruhu a jeho vůz má křížit cestu jinému automobilu skrytému v „mrtvém úhlu“, rozsvítí se v příslušném zpětném zrcátku nejprve žluté a později červené varovné světlo doprovázené akustickým signálem. Jestliže řidič nereaguje ani na tento povyk, volant začne vibrovat a soustava ESP (poprvé do těchto systémů zapojená) přibrzdí kola na druhé straně, aby vůz navrátila do původního směru jízdy. Podobné to je s hlídáním zvoleného jízdního pruhu.
Například značka Infiniti používá podobný systém již několik let, také nová Honda Accord nebo Volkswagen Passat CC (o jeho samořízení jsme ostatně již psali) dokážou do řízení sahat. Ale teprve Mercedes CL tyto soustavy integruje do jediné (člověk za volantem je o všem informován rovněž grafickými symboly na přístrojovém štítě, což je patrné z přiložených snímků).
Pokud tyto bezpečnostní prvky nepůjdou vypnout, bude to asi špatná zpráva pro ty řidiče, kteří jsou zvyklí dělat „myšky“ a potácet se z pruhu do pruhu bez používání blinkrů. Ať tak či onak jde o další vůz, jehož rozsah „aktivních bezpečnostních prvků” začíná poněkud nebezpečně připomínat autopilota...
Mercedes-Benz CL s aktivní korekcí řízení