Čínský výrobce elektromobilů shromáždil velký kapitál a po představení na domácím trhu se chystá i na starý kontinent.
Evropský trh možná není tak velký a už vůbec ne tak dynamicky rostoucí jako například ty asijské, ovšem stále se jedná o náročné, ale důležité území. Sice se na malém prostoru musíte vypořádat s rozkouskovanými zvyklostmi, rozdílnými jazyky, zastoupeními a místními předpisy, ale přesto se očekává, že některé čínské automobilky se na zdejší trh vrhnou pod svým jménem.
Takový plán má i Byton. Start-upový projekt automobilky zaměřené na elektromobily, který teprve na začátku příštího roku vyrobí první produkční auto. Britský Autocar přináší informace o této velké neznámé přímo ze zdroje. Číňané totiž nezapomněli zajistit si krom potřebných miliard i schopné lidi. Šéfinženýrem je tedy Ir David Twohig. Ten nedávno pracoval pro alianci Renault-Nissan a jeho posledním projektem bylo všeobecně chválené kupé Alpine A110.
Těsně po premiéře v Číně se ještě příští rok uvede také zastoupení v Severní Americe. Rok na to má přijít i Evropa. "Automobilka v Nanjingu roste tempem, který jsem nikdy v automobilovém průmyslu za 26 let nezažil," prozrazuje Twohig.
Byton chce všechny své modely stavět na jedné modulární platformě. Ta počítá primárně se sedany, hatchbacky a SUV a motory vpředu s pohonem předních či všech kol. Krom elektromobility jde vstříc i autonomní jízdě. Vývojáři chtějí co nejdříve dosáhnout úrovně 4. Tehdy je auto schopné samo řešit i složité dopravní situace.
Byton zatím uvedl dva koncepty, které jsou prý z 85 procent shodné se sériovými verzemi. M-Byte coby SUV a K-Byte jako velké SUV. Vyznačují se svébytným designem s prosvětlenou přední maskou a interiérem orinetovaným na obrovský displej infotainmentu.
Co se týče pohonu, Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.