Na spodních příčkách letošního žebříčku spolehlivosti TÜV SÜD je na Slovensku vyráběné SUV Kia Sportage. Jedná se ještě o minulou generaci. Také varianty před faceliftem skončily v pásmu s nejhorším průměrem vážných závad.

Na spodních příčkách letošního žebříčku spolehlivosti TÜV SÜD je na Slovensku vyráběné SUV Kia Sportage. Jedná se ještě o minulou generaci. Také varianty před faceliftem skončily v pásmu s nejhorším průměrem vážných závad.

Modernizované provedení pak skončila na úplně poslední, 127. příčce. Dvou až tříletá auta na STK přijížděla s průměrným nájezdem 42 tisíc kilometrů a u 12,6 procenta byly zaznamenány vážné závady.

Modernizované provedení pak skončila na úplně poslední, 127. příčce. Dvou až tříletá auta na STK přijížděla s průměrným nájezdem 42 tisíc kilometrů a u 12,6 procenta byly zaznamenány vážné závady.

Technici u nich nalezli problémy s osvětlením, u starších provedení také s řízením či zavěšením. Nejmladším autům unikal olej.

Technici u nich nalezli problémy s osvětlením, u starších provedení také s řízením či zavěšením. Nejmladším autům unikal olej.

Dacia Duster doslova udělala díru do světa. Jenže kvalita řady dílů není na zcela špičkové úrovni.

Dacia Duster doslova udělala díru do světa. Jenže kvalita řady dílů není na zcela špičkové úrovni.

Jak ta nejmladší auta, tak i ta starší, mají problémy s funkcí brzd, rezne jim výfuk a mají poruchové řízení.

Jak ta nejmladší auta, tak i ta starší, mají problémy s funkcí brzd, rezne jim výfuk a mají poruchové řízení.

Dacia Logan se ve čtyřech z pěti věkových kategorí objevuje na třech nejnižších pozicích statistiky spolehlivosti

Dacia Logan se ve čtyřech z pěti věkových kategorí objevuje na třech nejnižších pozicích statistiky spolehlivosti

Průběžné modernizace se tedy na kvalitě moc nepodepsaly

Průběžné modernizace se tedy na kvalitě moc nepodepsaly

Kromě světel zlobí řízení, zavěšení kol, brzdy, výfuky a časté jsou i úniky oleje

Kromě světel zlobí řízení, zavěšení kol, brzdy, výfuky a časté jsou i úniky oleje

Teprve u loganu druhé generace došlo k částečné nápravě problémů s řízením nebo reznutím výfuku.

Teprve u loganu druhé generace došlo k částečné nápravě problémů s řízením nebo reznutím výfuku.

Velmi podobné typy poruch zaznamenali technici TÜV SÜD také u technicky téměř identického vozu Dacia Sandero.

Velmi podobné typy poruch zaznamenali technici TÜV SÜD také u technicky téměř identického vozu Dacia Sandero.

Teprve ty nejmladší vozy nemají problém s funkčností brzd nebo řízení, vylepšily se i tlumiče.

Teprve ty nejmladší vozy nemají problém s funkčností brzd nebo řízení, vylepšily se i tlumiče.

Novodobý Fiat 500 i po téměř deseti letech od uvedení na trh stále vypadá dobře. Jenže ty ojeté dostávaly ve výrobě málo odolné výfuky, zavěšení náprav, nepříliš kvalitní tlumiče. Auta od šesti do 9 let stáří také mají problém s brzdami.

Novodobý Fiat 500 i po téměř deseti letech od uvedení na trh stále vypadá dobře. Jenže ty ojeté dostávaly ve výrobě málo odolné výfuky, zavěšení náprav, nepříliš kvalitní tlumiče. Auta od šesti do 9 let stáří také mají problém s brzdami.

Naopak bez problémů je téměř vždy řízení, nejmladším autům už také neuniká olej a mají ve slušném stavu brzdy i vedení brzdové kapaliny.

Naopak bez problémů je téměř vždy řízení, nejmladším autům už také neuniká olej a mají ve slušném stavu brzdy i vedení brzdové kapaliny.

Fiat Punto je dalším z veteránů na trhu, i když čas od času se jeho jméno poněkud upravovalo.

Fiat Punto je dalším z veteránů na trhu, i když čas od času se jeho jméno poněkud upravovalo.

Technici TÜV obvykle u tohoto typu neshledali žádné závady na zavěšení kol.

Technici TÜV obvykle u tohoto typu neshledali žádné závady na zavěšení kol.

Naopak problematické je odpružení, světla, funkčnost brzd. Navíc z motorů a převodovek uniká olej.

Naopak problematické je odpružení, světla, funkčnost brzd. Navíc z motorů a převodovek uniká olej.

Ve statistikách jsou uvedeny jak výsledky Galaxy I, tak i II. Kvalita vozu i v jednotlivých kontrolovaných oblastech kolísala.

Ve statistikách jsou uvedeny jak výsledky Galaxy I, tak i II. Kvalita vozu i v jednotlivých kontrolovaných oblastech kolísala.

Například minulé generaci špatně fungovaly brzdy od aut ve stáří maximálně devět let už ale s nimi žádný problém není. Naopak nejstarší auta měla kvalitní zavěšení kol, devítiletá a mladší už ale v této oblasti trpí závadami. Výfuk se pro změnu zkvalitnil až u nejmladších kusů.

Například minulé generaci špatně fungovaly brzdy od aut ve stáří maximálně devět let už ale s nimi žádný problém není. Naopak nejstarší auta měla kvalitní zavěšení kol, devítiletá a mladší už ale v této oblasti trpí závadami. Výfuk se pro změnu zkvalitnil až u nejmladších kusů.

Peugeot 206 má mezi ojetinami ve stáří 4-5 let vůbec nejhorší výsledek (spolu s Dacií Logan) mezi 128 hodnocenými vozy. V nejhorším červeném pásmu je ale i v dalších věkových kategoriích.

Peugeot 206 má mezi ojetinami ve stáří 4-5 let vůbec nejhorší výsledek (spolu s Dacií Logan) mezi 128 hodnocenými vozy. V nejhorším červeném pásmu je ale i v dalších věkových kategoriích.

Pokud si přesto tento vůz budete chtít z Německa přivézt, zkontrolujte dobře řízení, těsnost motoru a převodovky a rovněž funkci brzd.

Pokud si přesto tento vůz budete chtít z Německa přivézt, zkontrolujte dobře řízení, těsnost motoru a převodovky a rovněž funkci brzd.

Kvalita se bohužel nezlepšovala ani u mladších vozů. Naopak zatímco auta ve stáří šest a více let neměly problémy s odpružením, čtyř až pětileté je mají.

Kvalita se bohužel nezlepšovala ani u mladších vozů. Naopak zatímco auta ve stáří šest a více let neměly problémy s odpružením, čtyř až pětileté je mají.

Také u Renaultu Kangoo jsou ve statistikách zaznamenány dvě generace tohoto auta.

Také u Renaultu Kangoo jsou ve statistikách zaznamenány dvě generace tohoto auta.

U všech ale němečtí technici nalezli závady na osvětlení a s výjimkou nejmladších kusů je třeba si dávat pozor na odpružení a řízení. Problémy s rozvodem brzdové kapaliny ale přetrvávají i u kangoo ve věku do tří let.

U všech ale němečtí technici nalezli závady na osvětlení a s výjimkou nejmladších kusů je třeba si dávat pozor na odpružení a řízení. Problémy s rozvodem brzdové kapaliny ale přetrvávají i u kangoo ve věku do tří let.

Duo Seat Alhambra/Volkswagen Sharan v minulé generaci, do které spadají hodnocené exempláře ve stáří od 8 do 11 let, mívalo problémy s řízením, brzdovým vedením, reznoucími výfuky i úniky oleje.

Duo Seat Alhambra/Volkswagen Sharan v minulé generaci, do které spadají hodnocené exempláře ve stáří od 8 do 11 let, mívalo problémy s řízením, brzdovým vedením, reznoucími výfuky i úniky oleje.

Současná generace pro změnu trpí na zavěšení kol a přetrvává u ní problém s vedením brzdové kapaliny.

Současná generace pro změnu trpí na zavěšení kol a přetrvává u ní problém s vedením brzdové kapaliny.

Naopak se podstatně zkvalitnilo řízení, funkčnost brzd, výfuky už nereznou a ani z motorů a převodovek neuniká olej.

Naopak se podstatně zkvalitnilo řízení, funkčnost brzd, výfuky už nereznou a ani z motorů a převodovek neuniká olej.

Modernizované provedení pak skončila na úplně poslední, 127. příčce. Dvou až tříletá auta na STK přijížděla s průměrným nájezdem 42 tisíc kilometrů a u 12,6 procenta byly zaznamenány vážné závady.
Technici u nich nalezli problémy s osvětlením, u starších provedení také s řízením či zavěšením. Nejmladším autům unikal olej.
Dacia Duster doslova udělala díru do světa. Jenže kvalita řady dílů není na zcela špičkové úrovni.
Jak ta nejmladší auta, tak i ta starší, mají problémy s funkcí brzd, rezne jim výfuk a mají poruchové řízení.
26
Fotogalerie

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

Opět po roce zveřejnil německý TÜV Süd statistiku poruchovosti aut, která zavítala na jím provozované stanice technické kontroly. Celkem se v období od července 2016 do června 2017 zaznamenaly výsledky 8,8 milionu osobních aut ve stáří od dvou do jedenácti let.

V popředí žebříčku spolehlivosti prakticky ve všech kategoriích, jsou tentokrát auta vyrobená v Německu německými značkami. Například nejmenší procento závad v kategorii těch nejmladších ojetin byl zaznamenán u Mercedesu SLK, Volkswagenu Golfu Sportsvan a dalšími Mercedesy - třídy B a GLK.

Dobře dopadla také velká část modelů značek Audi či Opel, hodně nadprůměrné jsou obvykle i vozy japonských značek Mazda či Toyota. Překvapením může pro někoho být také velmi dobrý výsledek vozu Renault Captur. Vozy v tomto věku měly při příjezdu na německé STK najeto obvykle od 30 do padesáti tisíc kilometrů.

"Béčko" značky s třícípou hvězdou ve znaku ovládlo i kategorii 4-5 let starých aut, před Porsche 911. Tento kultovní sporťák pak vévodí statistikám všech dalších věkových kategorií, tedy 6-7, 8-9 a 10-11 let.

Auta vyráběná v Česku se mezi ta úplně nejspolehlivější nedostala. Obvykle skončila v pásmu průměru až podprůměru. Více se tomu budeme věnovat v příštích dnech, kde navíc jejich poruchovost srovnáme i s vozy sjíždějícími z výrobních linek automobilek na Slovensku.

V následujícím přehledu přinášíme informace o deseti automobilech, které se umístily na nejspodnějších příčkách žebříčku spolehlivosti minimálně ve čtyřech z pěti hodnocených věkových kategorií. Jedná se jak o některé minivozy, tak i SUV, a dokonce velká rodinná auta. Pokud tedy o jejich koupi přemýšlíte, možná byste to ještě měli přehodnotit. 

1 Kia-Sportage-2011-1600-04.jpg2 Kia-Sportage-2014-1600-01.jpg3 Kia-Sportage-2014-1600-a0.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud