Měnící se indický trh nicméně už nevyžaduje pouze ta nejlevnější auta, ale dlouhodobě zde roste zájem o bezpečnější, komfortnější a také výkonnější modely.  | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský

Měnící se indický trh nicméně už nevyžaduje pouze ta nejlevnější auta, ale dlouhodobě zde roste zájem o bezpečnější, komfortnější a také výkonnější modely.  | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI | Foto: Jiří Baborský

Rapid na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích  Číny  a  Ruska . | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský

Rapid na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích Číny a Ruska. | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI | Foto: Jiří Baborský

Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský

Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI | Foto: Jiří Baborský

Rapid pro indický trh se od toho evropského, který se už nevyrábí, dost liší  | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský

Rapid pro indický trh se od toho evropského, který se už nevyrábí, dost liší  | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI | Foto: Jiří Baborský

Všimněte si rozdílných zadních světlometů, velké světlé výšky, zástěrek či klasického zámku pro otevírání víka kufru | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský

Všimněte si rozdílných zadních světlometů, velké světlé výšky, zástěrek či klasického zámku pro otevírání víka kufru | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI | Foto: Jiří Baborský

Naprosto stejně je na tom i Rapid Monte Carlo.  | Škoda Rapid Monte Carlo Foto: Jiří Baborský

Naprosto stejně je na tom i Rapid Monte Carlo.  | Škoda Rapid Monte Carlo | Foto: Jiří Baborský

Za takovou světlost by se nemusel stydět leckterý evropský městský crossover | Škoda Rapid Monte Carlo Foto: Jiří Baborský

Za takovou světlost by se nemusel stydět leckterý evropský městský crossover | Škoda Rapid Monte Carlo | Foto: Jiří Baborský

Indický trh vyžadoval hlavně cenově dostupná auta, situace se už ale začíná měnit | Škoda Rapid Monte Carlo Foto: Jiří Baborský

Indický trh vyžadoval hlavně cenově dostupná auta, situace se už ale začíná měnit | Škoda Rapid Monte Carlo | Foto: Jiří Baborský

Detail víka kufru indického Rapidu - zámek pro otevírání už dnes v Evropě neuvidíte, v Indii stále žije | Škoda Rapid Monte Carlo Foto: Jiří Baborský

Detail víka kufru indického Rapidu - zámek pro otevírání už dnes v Evropě neuvidíte, v Indii stále žije | Škoda Rapid Monte Carlo | Foto: Jiří Baborský

Koncept Vision IN předznamenává první pro indii od základu navrženou Škodovku | Koncept Škoda Vision IN Foto: Jiří Baborský

Koncept Vision IN předznamenává první pro indii od základu navrženou Škodovku | Koncept Škoda Vision IN | Foto: Jiří Baborský

Bude stát na modulární platformě MQB-A0-IN a v produkční podobě dorazí ještě letos | Koncept Škoda Vision IN Foto: Jiří Baborský

Bude stát na modulární platformě MQB-A0-IN a v produkční podobě dorazí ještě letos | Koncept Škoda Vision IN | Foto: Jiří Baborský

Jediná okázalost na stánku Škodovky je nový koncept | Koncept Škoda Vision IN Foto: Jiří Baborský

Jediná okázalost na stánku Škodovky je nový koncept | Koncept Škoda Vision IN | Foto: Jiří Baborský

Škoda ukázala i malý kousek historie | Škoda Superb OHV Foto: Jiří Baborský

Škoda ukázala i malý kousek historie | Škoda Superb OHV | Foto: Jiří Baborský

Superb se na Auto Expo 2020 ukázal v nejvyšší výbavě L&K... Foto: Jiří Baborský

Superb se na Auto Expo 2020 ukázal v nejvyšší výbavě L&K... | Foto: Jiří Baborský

... ale také v té nejsportovnější Sportline| Škoda Superb Sportline Foto: Jiří Baborský

... ale také v té nejsportovnější Sportline| Škoda Superb Sportline | Foto: Jiří Baborský

Také Octavii RS má podvozek nějak vysoko nad zemí. Je to potřeba - na kvalitní silnice totiž v Indii všude nenarazíte  | Škoda Octavia RS Foto: Jiří Baborský

Také Octavii RS má podvozek nějak vysoko nad zemí. Je to potřeba - na kvalitní silnice totiž v Indii všude nenarazíte  | Škoda Octavia RS | Foto: Jiří Baborský

Rapid na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích  Číny  a  Ruska . | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský
Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský
Rapid pro indický trh se od toho evropského, který se už nevyrábí, dost liší  | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský
Všimněte si rozdílných zadních světlometů, velké světlé výšky, zástěrek či klasického zámku pro otevírání víka kufru | Škoda Rapid Matte Concept 1.0 TSI Foto: Jiří Baborský
16
Fotogalerie

Škoda se v Indii rozšoupla. Tak vysoký Rapid se hodí i u nás, levný ale nebude

Možná byste čekali zájem o ty nejlevnější modely. Realita je ovšem jiná. Stánek Škody na indickém Auto Expo dokazuje, že tamní zákazníci žádají stále luxusnější modely.

Indie je pro Škodu již řadu let důležitým trhem a probíhající výstava Auto Expo v Dillí pouze dokazuje, že tato důležitost se nadále zvyšuje. Kromě zodpovědnosti mladoboleslavské značky za aktivity celého koncernu VW v Indii a očekávaného kompaktního SUV, které bude na základě konceptu Vision In produkováno výhradně pro tamní trh, je nabídka modelů Škody a jejich variant pro indické zákazníky stále rozmanitější.

Společným cílem Škody a VW v Indii je dosáhnout 5% tržní podílu, v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu, přičemž následkem by indický trh zapadl mezi pět největších trhů Škody na světě. Česká značka už zde nabízí čtyři modelové řady – Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq – a vyrábí je v rámci závodů v Púně a Aurangábádu.

Právě na Auto Expu však Škoda nyní uvádí v pořadí pátou modelovou řadu pro Indii. Nabídku tak rozšíří i Karoq, který přijíždí motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Měnící se indický trh nicméně už nevyžaduje pouze ta nejlevnější auta, ale dlouhodobě zde roste zájem o bezpečnější, komfortnější a také výkonnější modely.

Důkazem tak může být na stánku Škody třeba Kodiaq a také nedávno modernizovaný Superb v nejluxusnějších výbavách L&K. Oba modely mají pod kapotou benzinové motory 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní). Zmíněnou rozmanitost doplňuje i indický Superb Sportline nabízený s dieselem 2.0 TDI (140 kW/190 k).

Zájem o sportovní Octavii RS byl v Indii vidět už v případě starších generací výkonného modelu, přičemž nejnověji ukazuje Škoda v Dillí i verzi RS 245 o síle 180 kW (245 k). Samozřejmě ještě v rámci třetí, tedy v Evropě odchozí generace, zatímco u nás již vyhlížíme RS na základě čtvrté generace, poprvé s plug-in hybridním pohonem.

Rapid pak na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích Číny a Ruska. Ani u něj přitom nejsou indičtí zájemci ochuzeni o trochu sportovní šmrnc, a to známou verzí Monte Carlo. Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI, oba Rapidy ale spojuje i jiná věc - podívejte se, jak velkou mají světlou výšku, a to se jedná o sportovní linie.

Pro návštěvníky Auto Expo si nakonec Škoda přichystala i jednu zajímavost. Na stánku totiž stojí historický Superb OHV z roku 1948. Veterán s karoserií ze závodu Kvasiny prošel v posledních třech letech velkou renovací a na téma indického trhu tedy Škoda odkazuje i nostalgicky. Už v druhé polovině 30. let byla totiž Indie na sedmém místě mezi exportními trhy značky z Mladé Boleslavi.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud