Možná byste čekali zájem o ty nejlevnější modely. Realita je ovšem jiná. Stánek Škody na indickém Auto Expo dokazuje, že tamní zákazníci žádají stále luxusnější modely.
Indie je pro Škodu již řadu let důležitým trhem a probíhající výstava Auto Expo v Dillí pouze dokazuje, že tato důležitost se nadále zvyšuje. Kromě zodpovědnosti mladoboleslavské značky za aktivity celého koncernu VW v Indii a očekávaného kompaktního SUV, které bude na základě konceptu Vision In produkováno výhradně pro tamní trh, je nabídka modelů Škody a jejich variant pro indické zákazníky stále rozmanitější.
Společným cílem Škody a VW v Indii je dosáhnout 5% tržní podílu, v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu, přičemž následkem by indický trh zapadl mezi pět největších trhů Škody na světě. Česká značka už zde nabízí čtyři modelové řady – Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq – a vyrábí je v rámci závodů v Púně a Aurangábádu.
Právě na Auto Expu však Škoda nyní uvádí v pořadí pátou modelovou řadu pro Indii. Nabídku tak rozšíří i Karoq, který přijíždí motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Měnící se indický trh nicméně už nevyžaduje pouze ta nejlevnější auta, ale dlouhodobě zde roste zájem o bezpečnější, komfortnější a také výkonnější modely.
Důkazem tak může být na stánku Škody třeba Kodiaq a také nedávno modernizovaný Superb v nejluxusnějších výbavách L&K. Oba modely mají pod kapotou benzinové motory 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní). Zmíněnou rozmanitost doplňuje i indický Superb Sportline nabízený s dieselem 2.0 TDI (140 kW/190 k).
Zájem o sportovní Octavii RS byl v Indii vidět už v případě starších generací výkonného modelu, přičemž nejnověji ukazuje Škoda v Dillí i verzi RS 245 o síle 180 kW (245 k). Samozřejmě ještě v rámci třetí, tedy v Evropě odchozí generace, zatímco u nás již vyhlížíme RS na základě čtvrté generace, poprvé s plug-in hybridním pohonem.
Rapid pak na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích Číny a Ruska. Ani u něj přitom nejsou indičtí zájemci ochuzeni o trochu sportovní šmrnc, a to známou verzí Monte Carlo. Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI, oba Rapidy ale spojuje i jiná věc - podívejte se, jak velkou mají světlou výšku, a to se jedná o sportovní linie.
Pro návštěvníky Auto Expo si nakonec Škoda přichystala i jednu zajímavost. Na stánku totiž stojí historický Superb OHV z roku 1948. Veterán s karoserií ze závodu Kvasiny prošel v posledních třech letech velkou renovací a na téma indického trhu tedy Škoda odkazuje i nostalgicky. Už v druhé polovině 30. let byla totiž Indie na sedmém místě mezi exportními trhy značky z Mladé Boleslavi.