Těsně před začátkem prezentace jsme mohli sledovat pouze zahalené vozy | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Těsně před začátkem prezentace jsme mohli sledovat pouze zahalené vozy | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Jeden z nich byl červený... | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Jeden z nich byl červený... | Nová Kia Ceed poprvé naživo

... druhý modrý | Nová Kia Ceed poprvé naživo

... druhý modrý | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Světlomety jsou protažené a mohou využívat plně diodovou techniku | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Světlomety jsou protažené a mohou využívat plně diodovou techniku | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Ergonomické pracoviště řidiče zdoví volně stojící displej infotaimentů s úhlopříčkou až 8 palců | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Ergonomické pracoviště řidiče zdoví volně stojící displej infotaimentů s úhlopříčkou až 8 palců | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Dvoujspojková převodovka je vyhrazena pouze nejsilnějším agregátům (1.4 T-GDI a 1.6 CRDi) | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Dvoujspojková převodovka je vyhrazena pouze nejsilnějším agregátům (1.4 T-GDI a 1.6 CRDi) | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zavazadelník má základní objem 395 litrů... | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zavazadelník má základní objem 395 litrů... | Nová Kia Ceed poprvé naživo

...a polohovatelnou podlážku, pod níž u vozů pro český trh najdete standardně dodávané rezervní kolo | Nová Kia Ceed poprvé naživo

...a polohovatelnou podlážku, pod níž u vozů pro český trh najdete standardně dodávané rezervní kolo | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Rozdíl mezi horní a spodní polohou je 8 centimetrů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Rozdíl mezi horní a spodní polohou je 8 centimetrů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

V toto případě je vůz vybaven schránkami pro uložení drobností a povinné výbavy | Nová Kia Ceed poprvé naživo

V toto případě je vůz vybaven schránkami pro uložení drobností a povinné výbavy | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní svítilny mohou být nově vybaveny denním svícením | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní svítilny mohou být nově vybaveny denním svícením | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní nárazník zdobí i tyto odrazky | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní nárazník zdobí i tyto odrazky | Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

Na klasické antény se dnes už nehraje, ploutvička je modernější | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Na klasické antény se dnes už nehraje, ploutvička je modernější | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Výplně dveří jsou vyroveny z měkčených materiálů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Výplně dveří jsou vyroveny z měkčených materiálů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Detaily nejsou nijak přehnané | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Detaily nejsou nijak přehnané | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Nový motor 1.4 T-GDI/103 kW nahradil dříve používanou šestnáctistovku GDI s 99 kilowatty | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Nový motor 1.4 T-GDI/103 kW nahradil dříve používanou šestnáctistovku GDI s 99 kilowatty | Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

Kola mají maximální průměr 17 palců | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Kola mají maximální průměr 17 palců | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Vznětová šestnáctistovka si k lepším emisím pomáhá vstřikováním močoviny | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Vznětová šestnáctistovka si k lepším emisím pomáhá vstřikováním močoviny | Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

Prostor pro chodidla by vzadu mohl být větší. Tedy alespoň v případě, pokud máte nohu velikosti 46 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Prostor pro chodidla by vzadu mohl být větší. Tedy alespoň v případě, pokud máte nohu velikosti 46 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Kia nešla do extrému a zachovala klasická hardwarová tlačítka | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Kia nešla do extrému a zachovala klasická hardwarová tlačítka | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Prední sedadla mohou být vyhřívaná i odvětrávaná, vyhřívaní rovněž může mít i volant | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Prední sedadla mohou být vyhřívaná i odvětrávaná, vyhřívaní rovněž může mít i volant | Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

Takto to vypadá, když si dozadu sedne člověk s výškou 190 centimetrů. Hlavou o strop nešrtá | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Takto to vypadá, když si dozadu sedne člověk s výškou 190 centimetrů. Hlavou o strop nešrtá | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Přední sedadla mají měkčí polstrování a překvapivě slušné boční vedení. Interiér je v loktech široký 1,5 metru, prostor vám tedy scházet nebude | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Přední sedadla mají měkčí polstrování a překvapivě slušné boční vedení. Interiér je v loktech široký 1,5 metru, prostor vám tedy scházet nebude | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Pokud si 190 centimetrů vysoký člověk sedne sám za sebe, zůstane mu před koleny asi dvoucentimetrová rezerva. Při nastupování a vystupování si však musí dávat pozor na hlavu | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Pokud si 190 centimetrů vysoký člověk sedne sám za sebe, zůstane mu před koleny asi dvoucentimetrová rezerva. Při nastupování a vystupování si však musí dávat pozor na hlavu | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní váko se otevírá do výšky 186 centimetrů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

Zadní váko se otevírá do výšky 186 centimetrů | Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

Jeden z nich byl červený... | Nová Kia Ceed poprvé naživo
... druhý modrý | Nová Kia Ceed poprvé naživo
Světlomety jsou protažené a mohou využívat plně diodovou techniku | Nová Kia Ceed poprvé naživo
Ergonomické pracoviště řidiče zdoví volně stojící displej infotaimentů s úhlopříčkou až 8 palců | Nová Kia Ceed poprvé naživo
50
Fotogalerie

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Třetí generaci Kie Ceed jsme si jeli prohlédnout do Mnichova. Automobilka si od ní hodně slibuje, a alespoň podle prvních dojmů má rozhodně na čem stavět!

V minulosti jsem to psal již několikrát, ale napíšu to znova: moc se mi líbí, jaký vývoj automobilka Kia v posledních letech prodělala. Z výrobce, jehož produkty mnozí kritizovali za příliš plastové interiéry a nevýrazný design, se vyšvihla mezi elitu a vyrábí skutečně povedená auta.

Není to přitom jenom novinka Stinger, ale i nesmírně důležité SUV Sportage nebo třeba nové Rio. Alfou a omegou evropských prodejů je však Ceed, který se od první generace vyrábí v Žilině a nastartoval trend standardní sedmileté záruční lhůty.

Na letošním autosalonu v Ženevě se veřejnosti poprvé představí už třetí generace oblíbeného modelu, já jsem si však s předstihem vyrazil do Mnichova, kde bylo možné si jej s předstihem prohlédnout. Maximum dostupných informací jste si mohli přečíst už ve čtvrtek 15. února, kdy vylétly do světa i oficiální snímky, nyní tedy rovnou přistoupím k prvním dojmům.

Nesvítíte? Budete!

Že to myslí Kia s image sportovněji založené značky vážně, dokládá už facelift minulého Ceedu (tehdy ještě cee´du), s nímž se do hry dostala linie GT Line. Novinka z ní částečně čerpá už v samotném základu, a sice diodovým denním svícením ve tvaru „kostek ledu“. V rámci prezentace zazněla dokonce poznámka o inspiraci Stingerem, který poznávám v masce chladiče tvaru tygřího nosu, spodní části výrazně tvarovaného nárazníku nebo kontrastních prvcích se zabudovanými mlhovkami.

Boční linky nejsou až takovým překvapením, jde spíše o evoluci tvarů minulé generace, byť třeba na zadním sloupku se zapracovalo poměrně dost. Spodní linka bočních oken už nemíří vzhůru, ale je vodorovná, a navazuje na subtilní sloupek C karoserie. Můžete to považovat za prkotinu, zlepšil se však výhled šikmo vzad, což oceníte třeba při couvání z parkovacího místa.

Zato vzadu nastala revoluce. Svítilny jsou užší a zasahují hluboko do víka kufru, kam se přestěhovala registrační značka. Novinkou je LED denní svícení, které by vzadu čekal asi jenom málokdo, Kia tím ale v podstatě pomáhá řidičům, kteří jezdí pouze se zapnutými předními diodami i za šera a mnohdy nejsou vlastně skoro vidět. Ceed třetí generace je první evropský model Kie, který tohle nabídne, na českém trhu se však bude nabízet i varianta bez diodové techniky v zadních svítilnách.

Uvnitř se vám bude líbit

Minulou generaci Ceedu jsem si oblíbil zejména pro její poctivý a bytelný interiér. Kde to jenom šlo, byly měkčené plasty, rámeček okolo displeje navigace býval dokonce pogumovaný a nezůstávaly na něm otisky prstů. V době, kdy některé automobilky začaly masivně odlehčovat své vozy, jste si v Ceedu připadali více izolovaní od venkovních ruchů, což na první dojem platí i v případě nástupce.

Na materiálech se nešetřilo, výhradně z tvrdých plastů je snad jenom středový panel s elektronickou ruční brzdou a držáky na pití, které lze zakrýt roletkou. Naopak přístrojová deska, výplně dveří a vůbec všechna místa, kterých se během řízení dotýkáte lokty, jsou měkké a stále působí robustně. Středová konzola je mírně natočena k řidiči, důležitá hardwarová tlačítka zůstala zachována a jsou hezky po ruce.

Kia Ceed: Srovnání vnitřních rozměrů s předchůdcem
Model Kia Ceed III Kia Cee'd II
výška nad předním sedadlem (mm) 950 1030
výška nad zadním sedadlem (mm) 950 960
šířka v loktech vpředu (mm) 1510 1465
šířka v loktech vzadu (mm) 1480 1450
délka předního sedáku (mm) 500 520
délka zadního sedáku (mm) 450 430
výška předního opěradla (mm) 640 650
výška zadního opěradla (mm) 670 660

Sedí se docela nízko, ale zase ne tak, aby se vám špatně nastupovalo a vystupovalo. Za volant vklouznete bez problémů, padne hezky do rukou a jeho ovládací prvky jsou logicky rozmístěny. Sedadla mají překvapivě měkčí výplně, jsou pohodlná, zároveň ale disponují nejenom pouze vizuálním, ale zdá se i relativně funkčním bočním vedením. Tady vám bude dobře!

Rozvor náprav se mezigeneračně nezměnil, stále má 2650 milimetrů, bylo by tedy vcelku logické, že když jsem se za sebe vešel do minulého Ceedu, měl bych i do toho nového. Měřím 190 centimetrů a před koleny mi zbývá ještě zhruba dvoucentimetrová rezerva, tedy zhruba tolik co nad hlavou. Oba vystavené exempláře byly vybaveny velkým střešním oknem, jeho rám však do druhé řady sedadel nezasahuje a neokrádá vás o cenné centimetry ve svislém směru. U kombi, tedy pokud bude, tomu může být jinak, protože tam se počítá s prosklenou střechou protaženu až nad hlavy zadních cestujících.

Jakmile se tedy dostanete dozadu, je to v pohodě, při nastupování a vystupování si však musíte kvůli tvarování podélných nosníků střechy dávat pozor na hlavu. Pro dlouhány, jako jsem já, je to nicméně asi jediné negativum, protože samotný úhel otevírání dveří vůbec není marný a podběhy zadních kol příliš nezasahují do nástupního prostoru.

Zavazadelník o základním objemu 395 litrů (mezigeneračně o 15 litrů více) jsem už zmiňoval ve včerejším článku, nepadla však zmínka o polohovatelné podlážce, která v horní poloze zároveň vyrovnává schod vzniklý po sklopení zadních opěradel, a že ve standardu bude plnohodnotná rezerva. Ložná plocha je přehledná, nákladová hrana se nachází ve výšce 650 milimetrů od země, a pokud neměříte více než 186 centimetrů, pod otevřeným víkem se bez problémů narovnáte.

Kia Ceed: Srovnání kufru s předchůdcem
Model Kia Ceed III Kia Cee'd II
Objem kufru (l) 395 380
Délka (mm) 780 710
Šířka mezi podběhy (mm) 1050 1030
Výška po plato (mm) 420-500* 530
Výška nákladové hrany (mm) 650 730
Průchozí výška pod víkem kufru (mm) 1860 1860
*dvě úrovně výšky podlážky

Oprávněně vysoké ambice

Kia říká, že v době uvedení na trh, což bude někdy koncem druhého čtvrtletí, bude nový Ceed technicky nejvyspělejším vozem ve svém segmentu. Některým z vás bude sympatický už zadní víceprvkovou nápravou u všech verzí, jiní zase ocení kvalitní a hezky navržený interiér. Nezapomínejme však ani na řadu bezpečnostních a asistenčních systémů či bohatou základní výbavu, o které jsem se rozepisoval už v rámci prvních oficiálních informací.

To tedy fakt nevypadá špatně! Teď už jenom na vlastní kůži vyzkoušet, jak nový Ceed jezdí, což připadá někdy na druhou polovinu letošního roku. Ještě před tím dorazí další karosářská varianta, pravděpodobně kombi, to ale zatím nikdo z Kie oficiálně nepotvrdil. Spekuluje se i o fastbacku, tak či tak platí, že jasno bude nejpozději na březnovém autosalonu v Ženevě.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud