Koncept Mitsubishi z roku 1995 se jmenuje MAUS. A to neznamená nic jiného než Mitsubishi Active Urban Sandal. V ponožkách tohle auto může řídit jedině ortodoxní hipster.

Koncept Mitsubishi z roku 1995 se jmenuje MAUS. A to neznamená nic jiného než Mitsubishi Active Urban Sandal. V ponožkách tohle auto může řídit jedině ortodoxní hipster.

Mazda Laputa zní možná jen divně, ale když se podíváte do španělského slovníku, bude znít ještě divněji.

Mazda Laputa zní možná jen divně, ale když se podíváte do španělského slovníku, bude znít ještě divněji.

Mazda Scrum se jmenuje malé „kei“ MPV pro domácí trh. Jméno prý pochází ze hry rugby, kdy se hráči v klasickém kolečku přetahují o míč.

Mazda Scrum se jmenuje malé „kei“ MPV pro domácí trh. Jméno prý pochází ze hry rugby, kdy se hráči v klasickém kolečku přetahují o míč.

Jméno Honda Life ještě ujde, ale proč se nemohla silnější verze s přeplňováním jmenovat jednoduše Honda Life Turbo? Někoho u Hondy napadlo, že bude lepší pro malé auto použít název Dunk, což zní podobně jako zvuk, který vydá opilý Japonec, když spadne z barové židličky.

Jméno Honda Life ještě ujde, ale proč se nemohla silnější verze s přeplňováním jmenovat jednoduše Honda Life Turbo? Někoho u Hondy napadlo, že bude lepší pro malé auto použít název Dunk, což zní podobně jako zvuk, který vydá opilý Japonec, když spadne z barové židličky.

První SUV značky Škoda zaujalo nejen odvážným designem, ale i jménem, které si půjčilo od mýtického obyvatele velehor. Sněžný muž se ovšem píše se dvěma t, zatímco Yeti si vystačí s jediným.

První SUV značky Škoda zaujalo nejen odvážným designem, ale i jménem, které si půjčilo od mýtického obyvatele velehor. Sněžný muž se ovšem píše se dvěma t, zatímco Yeti si vystačí s jediným.

Tento čínský pick-up se jmenuje Geely Rural Nanny. Vy byste snad nechtěli převážet náklad venkovskou chůvou?

Tento čínský pick-up se jmenuje Geely Rural Nanny. Vy byste snad nechtěli převážet náklad venkovskou chůvou?

Přesný zápis nástupce supersportu Pagani Zonda si musíme vždycky napřed vyhledat na internetu. Vydržte… ano, Huayra. Čtyři samohlásky v šestiznakovém názvu.

Přesný zápis nástupce supersportu Pagani Zonda si musíme vždycky napřed vyhledat na internetu. Vydržte… ano, Huayra. Čtyři samohlásky v šestiznakovém názvu.

Kompaktní kupé od Mitsubishi přišlo s podivným názvem Starion, což sice byla původně zkratka slov Star of Orion, ale kvůli reklamě, ve které se objevil hřebec (angl. stallion), si lidé začali dělat legraci z toho, že Japonci neumějí hlásku L nejen vyslovit (v japonštině se nevyskytuje), ale ani napsat.

Kompaktní kupé od Mitsubishi přišlo s podivným názvem Starion, což sice byla původně zkratka slov Star of Orion, ale kvůli reklamě, ve které se objevil hřebec (angl. stallion), si lidé začali dělat legraci z toho, že Japonci neumějí hlásku L nejen vyslovit (v japonštině se nevyskytuje), ale ani napsat.

Malajský klon Mitsubishi Lancer Evo se jmenoval Proton Jebat. To ponecháme raději bez komentáře.

Malajský klon Mitsubishi Lancer Evo se jmenoval Proton Jebat. To ponecháme raději bez komentáře.

Malý Renault 5 se prodával i na americkém trhu pod názvem Le Car. Ono by to mohlo znít podobně jako aktuální Das Auto od VW, ale Francouzi použili francouzské Le a anglické Car, což ovšem ve francouzštině znamená „protože“. Čím jezdíte? Protože? Proč protože? Protože prostě proto.

Malý Renault 5 se prodával i na americkém trhu pod názvem Le Car. Ono by to mohlo znít podobně jako aktuální Das Auto od VW, ale Francouzi použili francouzské Le a anglické Car, což ovšem ve francouzštině znamená „protože“. Čím jezdíte? Protože? Proč protože? Protože prostě proto.

Ferrari si také mohlo pro pokračovatele rodu nejexkluzivnějších supersportů vybrat jiné jméno než LaFerrari (znamená to prostě „Ferrari“, „la“ je určitý člen).

Ferrari si také mohlo pro pokračovatele rodu nejexkluzivnějších supersportů vybrat jiné jméno než LaFerrari (znamená to prostě „Ferrari“, „la“ je určitý člen).

Mitsubishi Minica dostalo na některých verzích jméno Lettuce. Už označení „hlávkový salát“ zní pro auto dost divně. Ovšem v hovorové angličtině má tento termín ještě jeden význam – a ten sem raději psát nebudeme.

Mitsubishi Minica dostalo na některých verzích jméno Lettuce. Už označení „hlávkový salát“ zní pro auto dost divně. Ovšem v hovorové angličtině má tento termín ještě jeden význam – a ten sem raději psát nebudeme.

Honda Today neboli Honda Dnes. Kdyby chtěli být v Hondě důslední, měli model Today po ukončení výroby koncem 90. let přejmenovat na Yesterday.

Honda Today neboli Honda Dnes. Kdyby chtěli být v Hondě důslední, měli model Today po ukončení výroby koncem 90. let přejmenovat na Yesterday.

A když jsme u zeleniny... Název malého hatchbacku Suzuki Celerio vyvolá úsměv nejen u nás.

A když jsme u zeleniny... Název malého hatchbacku Suzuki Celerio vyvolá úsměv nejen u nás.

Pro kompaktní sklápěč použila Mazda jméno Titan Dump, což v hovorové angličtině neznamená nic jiného než opravdu kolosální produkt trávicího traktu. Nebylo by snad lepší použít nekonfliktní označení Truck?

Pro kompaktní sklápěč použila Mazda jméno Titan Dump, což v hovorové angličtině neznamená nic jiného než opravdu kolosální produkt trávicího traktu. Nebylo by snad lepší použít nekonfliktní označení Truck?

Isuzu MU je poměrně nevinné jméno pro tohle velké SUV, ale na některých asijských trzích se jmenuje Isuzu Mysterious Utility Wizard. „Čím jezdíš?“ — „Ale, teď zrovna záhadným užitkovým čarodějem.“

Isuzu MU je poměrně nevinné jméno pro tohle velké SUV, ale na některých asijských trzích se jmenuje Isuzu Mysterious Utility Wizard. „Čím jezdíš?“ — „Ale, teď zrovna záhadným užitkovým čarodějem.“

Suzuki Every Joypop Turbo Wagon je typický příklad jména asijského auta, která patrně vznikají nesmyslným spojením výrazů náhodně vybraných ve slovníku. Jinak si to vysvětlit nedovedeme.

Suzuki Every Joypop Turbo Wagon je typický příklad jména asijského auta, která patrně vznikají nesmyslným spojením výrazů náhodně vybraných ve slovníku. Jinak si to vysvětlit nedovedeme.

Mazda Laputa zní možná jen divně, ale když se podíváte do španělského slovníku, bude znít ještě divněji.
Mazda Scrum se jmenuje malé „kei“ MPV pro domácí trh. Jméno prý pochází ze hry rugby, kdy se hráči v klasickém kolečku přetahují o míč.
Jméno Honda Life ještě ujde, ale proč se nemohla silnější verze s přeplňováním jmenovat jednoduše Honda Life Turbo? Někoho u Hondy napadlo, že bude lepší pro malé auto použít název Dunk, což zní podobně jako zvuk, který vydá opilý Japonec, když spadne z barové židličky.
První SUV značky Škoda zaujalo nejen odvážným designem, ale i jménem, které si půjčilo od mýtického obyvatele velehor. Sněžný muž se ovšem píše se dvěma t, zatímco Yeti si vystačí s jediným.
17
Fotogalerie

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Ačkoliv na hledání správného názvu pro nový model leckdy pracují i celé týmy specialistů, ne vždy se podaří vybrat správně.

Vymyslet jméno pro auto není jen tak. Ačkoliv na hledání správného názvu pro nový model leckdy pracují i celé týmy specialistů z mnoha oborů, ne vždy se podaří vybrat jméno, které zaujme, nějakým způsobem vyjádří zaměření auta a ještě se dá snadno zapamatovat a vyslovit v několika jazycích – a přitom nemá žádnou negativní konotaci na žádném z mnoha trhů, na nichž se může jeho nositel prodávat.

Můžete na to jít nudně jako německé prémiové značky, které pojmenovávají svá auta čísly nebo písmenným označením řady. Volkswagen a Opel naopak rády sahají do historie a půjčují si z ní osvědčená jména.

Snad jen italské automobilky mají v tomto směru výhodu. Třeba jméno Alfa Romeo Giulietta se správnou výslovností snad ani nemůže znít špatně, jakkoli je to průměrné auto.

Mnohdy ale vzniknou skutečně komické názvy, ať už se jedná o zkratku nebo zkomoleninu některých výrazů. Případně si automobilky neověří, jestli nové jméno auta náhodou v některém cizím jazyce neznamená hanlivý výraz. Na to dojela třeba Mazda nebo malajský Proton.

V přiložené fotogalerii přinášíme několik notoricky známých i méně vyhlášených příkladů, ale určitě si vzpomente i na jiné příklady podivných jmen aut. Budeme rádi, když se o ně podělíte v komentářích pod článkem.

Mitsubishi_MAUS.jpegmazda_laputa_2000_pictures_1.jpgmazda_scrum_wagon_2005_photos_1.jpghonda_life_2001_photos_2.jpgskoda_yeti_2009_wallpapers_6.jpg geely rural nanny.jpgimages_pagani_huayra_2012_1.jpgphotos_mitsubishi_starion__1.jpgproton jebat.jpgwallpapers_renault_le-car_1981_1.jpgferrari_laferrari_2013_photos_3.jpgpictures_mitsubishi_minica_1990_1.jpghonda_today_1996_pictures_1.jpgsuzuki celerio.jpgphotos_mazda_titan_2000_1.jpgwallpapers_isuzu_mu_2007_1.jpgwallpapers_suzuki_every_1999_1.jpg
 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud