Ford pokračuje v razantních změnách na evropském trhu. Hned tři současné modely má nahradit jeden nový globální crossover.
O rozsáhlém přerodu směřování značky Ford na trhu Evropy jsme už informovali. Kromě propouštění velkého počtu zaměstnanců se nadále mluví o ještě silnějším zaměřen na segment SUV a zásadním „překopání“ současné modelové nabídky. Po nedávném uvedení nového crossoveru Puma tyto kroky potvrzují i zdroje britského Autocaru.
Není tajemstvím, že modelům Mondeo, Galaxy a S-Max se v Evropě daří stále méně a jejich prodeje klesají na minimum. Podle Autocaru se tak Ford připravuje na hromadné nahrazení těchto modelů jediným crossoverem s proporcemi kombíku a na vyšším podvozku. Kromě Evropy by přitom automobilka nabízela model i na trhu Severní Ameriky a dalších místech.
Očekávaný příjezd nového crossoveru se počítá na rok 2021, tudíž zřejmě nebude trvat dlouho, než zamáváme Mondeu, Galaxy a S-Maxu na rozloučenou. Ostatně prodeje Mondea měly minulý rok v Evropě spadnout na pouhých 50.000 kusů, zatímco S-Max a Galaxy našlo 24.000, respektive jen 12.000 majitelů.
Což jsou pro velký Ford malá čísla s minimálním ziskem k dalšímu udržování produkce těchto modelů. Navíc, když poptávka po SUV a crossoverech je na vrcholu. Obzvláště silný propad zažil za poslední roky trh vozů MPV, kdy se již Ford rozhodl ukončit výrobu menších vozů B-Max, C-Max i Grand C-Max.
U nového crossoveru se zatím mluví o flexibilní platformě C2, kterou již používá Focus a Ford ji plánuje využít i pro další nadcházející modely. Pod kapotou zatím nepojmenované novinky bychom určitě čekali po vzoru posledních vozů automobilky i určitou formu mild-hybridních ústrojí, nejspíš se základem v tříválcové patnáctistovce EcoBoost. O možnosti pohonu všech kol je zatím brzo polemizovat.
Ukončením produkce Galaxy a S-Maxu by tedy Ford nadobro opustil segment MPV, v případě Mondea zase ukončil své počínání ve střední třídě sedanů a liftbacků, respektive kombi.