18
Fotogalerie

Honda Civic Type R: 310 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Po dlouhém čekání na sériovou verzi Hondy Civic Type R konečně japonská automobilka zveřejnila vše podstatné. Novinka má 310 koní a maximálně jede 270 km/h.

Nová generace Hondy Civic Type R je tady. Jako první model této japonské značky dostal nových hot-hatch pod kapotu přeplňovaný benzinový dvoulitr VTEC Turbo vybavený systémem přímého vstřiku paliva. Konečné parametry motoru zní: maximální výkon 228 kW (310 k) dostupný při 6500 ot./min a točivý moment 400 Nm dostupný při 2500 ot./min. 

Motor bude mít rád vysoké otáčky, což kromě vysoko položeného maximálního výkonu naznačuje také omezovač. Ten zasáhne až při sedmi tisících. Čtyřválec spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, přes kterou jsou poháněna přední kola. Maximální rychlost činí 270 km/h.

Standardem jsou devatenáctipalcové disky speciálně určené pro Type R. Pneumatiky mají rozměr 235/35 R19. Jak bylo oznámeno dříve, brzdy obstarala společnost Brembo, přičemž kotouče na přední nápravě nabídnou průměr 35 cm.

44454_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg44458_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg44517_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg
Také Honda měla svůj večírek těsně před autosalonem. Civic Type R představil světu Jenson Button. 

Honda rovněž upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku. Inženýři se zaměřili na stabilitu ve vysokých rychlostech a vysoký přítlak. Civic Type R má za sebou testování ve větrném tunelu v japonském centru, kde Honda připravuje motor pro seriál F1. Kvůli aerodynamice dostal ostrý Civic kromě spoilerů a zadního difuzoru také kompletně zakrytý podvozek.

Civic Type R nabídne elektronicky řízené tlumiče a přední nápravu konstruovanou tak, aby o padesát procent omezila tahání za řízení. Vzadu stále zůstává torzní příčka. Posilovač řízení je elektrický.

Nabídka pro nový Civic Type R zahrnuje pět barev karoserie (Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sporty Blue a Milano Red). V interiéru očekávejte sportovní sedadla, sportovní volant, kovovou hlavici řadicí páky a červené kontrastní švy.

Kdo by chtěl udělat ze svého Civicu Type R komfortnější vůz, ten může sáhnout po paketu GT, který přidá do auta parkovací senzory vpředu a vzadu, dešťový senzor, automatické stěrače, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, výkonné audio a řadu bezpečnostních asistentů (přednárazový systém, hlídání mrtvého úhlu, jízdních pruhů, rozpoznávání značek...).

Pakliže máte o nový Civic Type R zájem, můžete si pomalu začít chystat potřebné finance. Do prodeje dorazí nový japonský hot-hatch v létě. 

Znovuzrozený ikonický hatchback: Honda Civic Type R

43881_Civic_Type_R.jpg43880_Civic_Type_R.jpg43869_Civic_Type_R.jpg43870_Civic_Type_R.jpg43872_Civic_Type_R.jpg43903_Civic_Type_R.jpg43878_Civic_Type_R.jpg43873_Civic_Type_R.jpg43902_Civic_Type_R.jpg43874_Civic_Type_R.jpg43875_Civic_Type_R.jpg43876_Civic_Type_R.jpg43877_Civic_Type_R.jpg43879_Civic_Type_R.jpg43871_Civic_Type_R.jpg

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud