Včerejší mezinárodní tisková konference Škody v Praze uvedla pro automobilku novou strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Zdroj: Škoda

Včerejší mezinárodní tisková konference Škody v Praze uvedla pro automobilku novou strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. | Zdroj: Škoda

Nepřekvapí přitom, že cesta české značky bude v následujících letech zaměřena na elektrifikaci, digitalizaci a ještě silnější působení na mezinárodních trzích. Šéf automobilky Thomas Schäfer nicméně prozradil i plány chystaných modelů. Zdroj: Škoda

Nepřekvapí přitom, že cesta české značky bude v následujících letech zaměřena na elektrifikaci, digitalizaci a ještě silnější působení na mezinárodních trzích. Šéf automobilky Thomas Schäfer nicméně prozradil i plány chystaných modelů. | Zdroj: Škoda

Charakter značky se ovšem nemění. Automobilka chce i v budoucnu nabízet vozy, které mají dobrý poměr ceny s ohledem na praktičnost. Zdroj: Škoda

Charakter značky se ovšem nemění. Automobilka chce i v budoucnu nabízet vozy, které mají dobrý poměr ceny s ohledem na praktičnost. | Zdroj: Škoda

Digitalizace se v tomto směru projeví třeba v procesu prodeje. Značka chce vsadit na on-line prodej, už v roce 2025 má být takto prodána každá pátá škodovka. Zdroj: Škoda

Digitalizace se v tomto směru projeví třeba v procesu prodeje. Značka chce vsadit na on-line prodej, už v roce 2025 má být takto prodána každá pátá škodovka. | Zdroj: Škoda

„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ uvedl také Schäfer. V růstu mají automobilce podle jejího šéfa pomoci i mimoevropské trhy. Zdroj: Škoda

„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ uvedl také Schäfer. V růstu mají automobilce podle jejího šéfa pomoci i mimoevropské trhy. | Zdroj: Škoda

Zodpovědnosti pod střechou koncernu VW (třeba už v případě  projektu India 2.0 ) se Škodě také rozvinou. Důkazem je převzetí vývoje nové generace Volkswagenu Passat, kterou inženýři české značky vyvíjí společně s novou generací Superbu. Více v článku... Zdroj: Škoda

Zodpovědnosti pod střechou koncernu VW (třeba už v případě projektu India 2.0) se Škodě také rozvinou. Důkazem je převzetí vývoje nové generace Volkswagenu Passat, kterou inženýři české značky vyvíjí společně s novou generací Superbu. Více v článku... | Zdroj: Škoda

| Koncept Škoda Vision iV Foto:  Ivo Herčík

| Koncept Škoda Vision iV | Foto: Ivo Herčík

| Koncept Škoda Vision iV Foto:  Ivo Herčík

| Koncept Škoda Vision iV | Foto: Ivo Herčík

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Nepřekvapí přitom, že cesta české značky bude v následujících letech zaměřena na elektrifikaci, digitalizaci a ještě silnější působení na mezinárodních trzích. Šéf automobilky Thomas Schäfer nicméně prozradil i plány chystaných modelů. Zdroj: Škoda
Charakter značky se ovšem nemění. Automobilka chce i v budoucnu nabízet vozy, které mají dobrý poměr ceny s ohledem na praktičnost. Zdroj: Škoda
Digitalizace se v tomto směru projeví třeba v procesu prodeje. Značka chce vsadit na on-line prodej, už v roce 2025 má být takto prodána každá pátá škodovka. Zdroj: Škoda
„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ uvedl také Schäfer. V růstu mají automobilce podle jejího šéfa pomoci i mimoevropské trhy. Zdroj: Škoda
10
Fotogalerie

Škoda uvede další tři elektromobily. Simply Clever zůstává, Fabia RS nepřijde

Thomas Schäfer v hodinovém přenosu odhalil důležité body v nadcházejících letech české automobilky.

Včerejší mezinárodní tisková konference Škody v Praze uvedla pro automobilku novou strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Nepřekvapí přitom, že cesta české značky bude v následujících letech zaměřena na elektrifikaci, digitalizaci a ještě silnější působení na mezinárodních trzích. Šéf automobilky Thomas Schäfer nicméně prozradil i plány chystaných modelů.

Charakter značky se ovšem nemění. Automobilka chce i v budoucnu nabízet vozy, které mají dobrý poměr ceny s ohledem na praktičnost. Digitalizace se v tomto směru projeví třeba v procesu prodeje. Značka chce vsadit na on-line prodej, už v roce 2025 má být takto prodána každá pátá škodovka.

„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ uvedl také Schäfer. V růstu mají automobilce podle jejího šéfa pomoci i mimoevropské trhy. Zodpovědnosti pod střechou koncernu VW (třeba už v případě projektu India 2.0) se Škodě také rozvinou. Důkazem je převzetí vývoje nové generace Volkswagenu Passat, kterou inženýři české značky vyvíjí společně s novou generací Superbu.

Co se týče nových modelů, tady bude Škoda dále rozvíjet nabídku elektromobilů. „Do svého portfolia zařadíme do roku 2030 nejméně tři další plně elektrické modely,“ potvrdil Schäfer. Všechny vozy se velikostí i cenou zařadí pod Enyaq iV, čímž chce Škoda zpřístupnit elektromobily širšímu publiku. Už dříve se spekulovalo o novém elektrickém crossoveru a také možném nástupci městského Citigoe iV.

V otázkách novinářů se nicméně Schäfer zaměřil i na další modely – například tedy potvrdil, že Škoda neplánuje novou generaci Fabie RS, protože další ostřejší model nemá v portfoliu jistotu velkého zájmu a tedy zisků. Dále si můžeme být jisti, že nová generace Superbu přijede opět v karosářských variantách liftbacku i kombi – na druhou stranu u Passatu se stále spekuluje o odchodu kombi z nabídky.

Automobilka chce také do roku 2030 rozšířit svou strategii Simply Clever. Nemá se týkat jenom fyzických řešení v autech značky, ale také služeb a uživatelské zkušenosti s nimi souvisejícími.

Nakonec svým zájmem o elektromobilitu zmínil Schäfer snahu o 50% snížení emisí CO2 u vyrobené flotily vozů. Zároveň chce Škoda do tohoto roku vyrábět své vozy v České republice a Indii v uhlíkově neutrálních závodech. Například výrobní závod ve Vrchlabí už tento cíl splňuje od závěru roku 2020.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud