Stejný výkon, obecně stejné schopnosti a ke všemu navíc plátěná stahovací střecha. Mercedes jednoduše „uřízl“ ostrému AMG GT R střechu a nyní přichází s nabídkou stejně ostrého Roadsteru. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Stejný výkon, obecně stejné schopnosti a ke všemu navíc plátěná stahovací střecha. Mercedes jednoduše „uřízl“ ostrému AMG GT R střechu a nyní přichází s nabídkou stejně ostrého Roadsteru. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Ale přestože kupé je stále v prodeji, u otevřené verze chystá automobilka striktně limitovanou produkci pouhých 750 kusů pro celý svět. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Ale přestože kupé je stále v prodeji, u otevřené verze chystá automobilka striktně limitovanou produkci pouhých 750 kusů pro celý svět. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Technicky se tedy opravdu moc věcí nemění. Pod dlouhou přední kapotou najdete známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který zajistí slušných 430 kW (585 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Technicky se tedy opravdu moc věcí nemění. Pod dlouhou přední kapotou najdete známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který zajistí slušných 430 kW (585 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Stejně tak je spojen s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou s upravenými převody vůči standardním verzím AMG GT. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Stejně tak je spojen s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou s upravenými převody vůči standardním verzím AMG GT. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

V případě maximální rychlosti je otevřená verze jen o 1 km/h pomalejší než kupé, stále tak zvládne respektu hodných 317 km/h. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

V případě maximální rychlosti je otevřená verze jen o 1 km/h pomalejší než kupé, stále tak zvládne respektu hodných 317 km/h. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

U Roadsteru poté Mercedes vyladil systém řízení zadní nápravy, aby model působil ještě obratněji. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

U Roadsteru poté Mercedes vyladil systém řízení zadní nápravy, aby model působil ještě obratněji. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Ve výbavě samozřejmě nechybí i samosvorný diferenciál, nastavitelný podvozek, karbon-keramické brzdy nebo systém aktivní aerodynamiky. Roadster bude dostupný rovněž s dvojicí balíčků karbonových dílů. | Mercedes-AMG GT R Roadster   Zdroj: Mercedes-Benz

Ve výbavě samozřejmě nechybí i samosvorný diferenciál, nastavitelný podvozek, karbon-keramické brzdy nebo systém aktivní aerodynamiky. Roadster bude dostupný rovněž s dvojicí balíčků karbonových dílů. | Mercedes-AMG GT R Roadster   | Zdroj: Mercedes-Benz

Cenu za jeden ze 750 vyrobených kusů Mercedes zatím nezveřejnil. Určitě ale dojde na jistý příplatek vůči kupé, které současně vyjde na přibližně 4,4 milionu korun. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Cenu za jeden ze 750 vyrobených kusů Mercedes zatím nezveřejnil. Určitě ale dojde na jistý příplatek vůči kupé, které současně vyjde na přibližně 4,4 milionu korun. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka se pochopitelně ukáže naživo na autosalonu v Ženevě, který startuje již 5. března. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka se pochopitelně ukáže naživo na autosalonu v Ženevě, který startuje již 5. března. | Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R Roadster | Zdroj: Mercedes-Benz

Ale přestože kupé je stále v prodeji, u otevřené verze chystá automobilka striktně limitovanou produkci pouhých 750 kusů pro celý svět. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz
Technicky se tedy opravdu moc věcí nemění. Pod dlouhou přední kapotou najdete známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který zajistí slušných 430 kW (585 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz
Stejně tak je spojen s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou s upravenými převody vůči standardním verzím AMG GT. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz
GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. | Mercedes-AMG GT R Roadster Zdroj: Mercedes-Benz
16
Fotogalerie

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Ostrý Mercedes-AMG GT R ve verzi kupé se nám představil už před pár lety, nyní ovšem německá značka uvádí i limitovanou edici otevřeného Roadsteru.

Stejný výkon, obecně stejné schopnosti a ke všemu navíc plátěná stahovací střecha. Mercedes jednoduše „uřízl“ ostrému AMG GT R střechu a nyní přichází s nabídkou stejně ostrého Roadsteru. Ale přestože kupé je stále v prodeji, u otevřené verze chystá automobilka striktně limitovanou produkci pouhých 750 kusů pro celý svět.

Technicky se tedy opravdu moc věcí nemění. Pod dlouhou přední kapotou najdete známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který zajistí slušných 430 kW (585 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. Stejně tak je spojen s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou s upravenými převody vůči standardním verzím AMG GT.

GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. V případě maximální rychlosti je otevřená verze jen o 1 km/h pomalejší než kupé, stále tak zvládne respektu hodných 317 km/h.

U Roadsteru poté Mercedes vyladil systém řízení zadní nápravy, aby model působil ještě obratněji. Ve výbavě samozřejmě nechybí i samosvorný diferenciál, nastavitelný podvozek, karbon-keramické brzdy nebo systém aktivní aerodynamiky. Roadster bude dostupný rovněž s dvojicí balíčků karbonových dílů.  

Cenu za jeden ze 750 vyrobených kusů Mercedes zatím nezveřejnil. Určitě ale dojde na jistý příplatek vůči kupé, které současně vyjde na přibližně 4,4 milionu korun. Novinka se pochopitelně ukáže naživo na autosalonu v Ženevě, který startuje již 5. března.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud