Nejsilnější provedení R je jedním z poledních článků sestavy ostrých Volkswagenů Golf osmé generace. Vůz by se měl dostat do prodeje ještě v letošním roce, zatím ale stále prochází testováním na Severní smyčce Nürburgringu.
Nová etapa života ostrých Volkswagenů Golf se měla rozjet na letošním autosalonu v Ženevě, situace ale kvůli pandemii koronaviru nabrala jiný spád. Autosalon byl zrušen a Volkswagen nás tak nechal na svůj stánek nahlédnout aspoň virtuálně. Už dříve jsme však věděli, že verze R, zlatého grálu nabídky, se dočkáme až později v tomto roce. To samé platí o verzi TCR, která bude opět umístěna mezi deriváty GTI a R. Ukázat se měla na setkání milovníků Golfů GTI u rakouského jezera Wörthersee, ani to se ale letos nekoná.
Jak to bude s výkony ostrých derivátů Volswagenu Golf, víme už od ledna letošního roku. Tehdy na veřejnost unikly snímky z interní prezentace, z nichž vyplynulo, že derivát TCR požene vpřed motor o výkonu 221 kW (300 koní) a „erko“ posílí až na 245 kW (333 koní). V lednu, kdy si zřejmě nikdo moc neuvědomoval možné důsledky viru z Wu-Chanu, se předpokládalo, že nový Volkswagen Golf R vyrazí na silnice v průběhu léta. Pozastavení výroby aut v Evropě však s plánem natolik zamíchalo, že možná ani samotné automobilky zatím neví, kdy se která akce uskuteční.
Jisté pro tuto chvíli je, že vývoj nového Volkswagenu Golf R pokračuje a aktuálně si kroutí další ostré kilometry na Severní smyčce Nürburgringu. Před více než týdnem jej tam zachytili špioni z CarPix a o víkendu se na internetu objevilo více než dvouminutové video od Auto Addiction, které vůz zachycuje v akci. Prototyp se stále trochu maskuje, kdo by ale čekal revoluční design, ten bude pravděpodobně zklamán.
Stejné je to i se zvukem motoru a výfuku. I minulý Volkswagen Golf R uměl předvádět zajímavé divadlo, avšak hlavně po tučném příplatku za výfuk od Akrapoviče. Vzhledem k tomu, že takovou soustavu nabízí i Volkswagen T-Roc R, je pravděpodobné, že Volkswagen u této příplatkové opce zůstane i v případě nového Golfu R. Záběry z testování však zatím moc vzrušení nepřinesly.
Galerie doplněna o fotky derivátů VW Golf VIII