Pokles v počtu registrací neznamená, že by začala krize. O prázdninách a po první polovině roku zájem o nová auta tradičně klesá.
Český trh v červenci 2016 zaznamenal poprvé významnější propad, ale tyto sezónní výkyvy jsou normální. O nová auta po první polovině roku a o prázdniny logicky klesá zájem. Na předních pozicích se nic zásadního nemění, i když kvůli propadu registrací/prodejů vozů značky Škoda ztratila domácí automobilka dominantní tržní podíl. Pořád má ale hezkých 29 %.
Následující data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů, ale dovolili jsme si trochu přeházet rozmístění modelů do jednotlivých tříd. Například Octavia patří do nižší střední třídy ke Golfu, Focusu a i30, Superb pak patří do střední třídy k Passatu a spol a nikoli do vyšší střední k BMW řady 5.
Červencové vzestupy a pády
- Škoda Fabia ztratila meziročně 42 % registrací
- Dacia Dokker nenápadně postupě nahoru
- Nová třída E od Mercedesu vede ve vyšší střední třídě
- Sportovním vozům znovu dominuje Ford Mustang
- Škoda Yeti i přes stále klesající zájem ovládá terénní vozy
Český trh v červenci 2016: TOP 20 značek (zdroj: SDA) |
|
značka |
registrace
07/2016 |
podíl na trhu |
registrace
07/2015 |
rozdíl |
změna |
1 |
Škoda |
5430 |
28,98 % |
7142 |
-1712 |
-23,97 % |
2 |
Volkswagen |
2102 |
11,22 % |
1942 |
160 |
8,24 % |
3 |
Hyundai |
1566 |
8,36 % |
1983 |
-417 |
-21,03 % |
4 |
Ford |
1179 |
6,29 % |
1399 |
-220 |
-15,73 % |
5 |
Dacia |
1032 |
5,51 % |
1029 |
3 |
0,29 % |
6 |
Renault |
820 |
4,38 % |
661 |
159 |
24,05 % |
7 |
Kia |
617 |
3,29 % |
788 |
-171 |
-21,70 % |
8 |
Opel |
599 |
3,20 % |
639 |
-40 |
-6,26 % |
9 |
Mercedes-Benz |
542 |
2,89 % |
378 |
164 |
43,39 % |
10 |
Seat |
541 |
2,89 % |
589 |
-48 |
-8,15 % |
11 |
Audi |
513 |
2,74 % |
513 |
0 |
0,00 % |
12 |
Peugeot |
511 |
2,73 % |
654 |
-143 |
-21,87 % |
13 |
BMW |
502 |
2,68 % |
647 |
-145 |
-22,41 % |
14 |
Citroën |
396 |
2,11 % |
427 |
-31 |
-7,26 % |
15 |
Toyota |
380 |
2,03 % |
371 |
9 |
2,43 % |
16 |
Fiat |
296 |
1,58 % |
304 |
-8 |
-2,63 % |
17 |
Nissan |
295 |
1,57 % |
354 |
-59 |
-16,67 % |
18 |
Suzuki |
253 |
1,35 % |
237 |
16 |
6,75 % |
19 |
Mitsubishi |
216 |
1,15 % |
236 |
-20 |
-8,47 % |
20 |
Mazda |
185 |
0,99 % |
257 |
-72 |
-28,02 % |
|
Celkem |
18 739 |
100,00 % |
21 415 |
-2676 |
-12,50 % |
Český v trh v červenci 2016: TOP 20 nejprodávanějších aut (zdroj: SDA) |
|
model |
registrace
07/2016 |
registrace
07/2015 |
rozdíl |
změna |
1 |
Škoda Octavia |
1769 |
2085 |
-316 |
-15,16 % |
2 |
Škoda Fabia |
1406 |
2423 |
-1017 |
-41,97 % |
3 |
Škoda Rapid |
799 |
1119 |
-320 |
-28,60 % |
4 |
Škoda Superb |
686 |
539 |
147 |
27,27 % |
5 |
Hyundai i30 |
684 |
801 |
-117 |
-14,61 % |
6 |
Volkswagen Golf |
552 |
538 |
14 |
2,60 % |
7 |
Škoda Yeti |
468 |
597 |
-129 |
-21,61 % |
8 |
Ford Fiesta |
446 |
605 |
-159 |
-26,28 % |
9 |
Volkswagen Passat |
444 |
312 |
132 |
42,31 % |
10 |
Hyundai ix20 |
352 |
310 |
42 |
13,55 % |
11 |
Dacia Sandero |
322 |
237 |
85 |
35,86 % |
12 |
Kia Cee'd |
306 |
336 |
-30 |
-8,93 % |
13 |
Dacia Duster |
294 |
437 |
-143 |
-32,72 % |
14 |
Škoda Citigo |
289 |
292 |
-3 |
-1,03 % |
15 |
Renault Clio |
275 |
181 |
94 |
51,93 % |
16 |
Seat Leon |
266 |
402 |
-136 |
-33,83 % |
17 |
Volkswagen Polo |
249 |
284 |
-35 |
-12,32 % |
18 |
Dacia Dokker |
225 |
124 |
101 |
81,45 % |
19 |
Ford Focus |
209 |
310 |
-101 |
-32,58 % |
20 |
Opel Astra |
209 |
142 |
67 |
47,18 % |
Český trh v červenci 2016: Nejprodávanější modely podle tříd (zdroj: SDA) |
třída |
model |
7/2016 ks |
podíl |
7/2015 ks |
změna ks |
změna % |
Mini |
Škoda Citigo |
289 |
52,74 % |
292 |
-3 |
-1,03 % |
Malé |
Škoda Fabia |
1406 |
37,17 % |
2423 |
-1017 |
-41,97 % |
Nižší střední |
Škoda Octavia |
1769 |
30,12 % |
2085 |
-316 |
-15,16 % |
Střední |
Škoda Superb |
686 |
39,61 % |
539 |
147 |
27,27 % |
Vyšší střední |
Mercedes třídy E |
87 |
34,52 % |
24 |
63 |
262,50 % |
Luxusní |
BMW řady 7 |
13 |
40,62 % |
0 |
13 |
- |
Sportovní |
Ford Mustang |
48 |
31,37 % |
6 |
42 |
700,00 % |
Terénní |
Škoda Yeti |
468 |
12,81 % |
597 |
-129 |
-21,61 % |
MPV |
Hyundai ix20 |
352 |
13,84 % |
310 |
42 |
13,55 % |