Ještě před ženevskou premiérou Ford zveřejnil první snímky svého kompaktního kombíku. Sluší mu to? Posuďte sami... (+ video)
Ženevskou premiérou Focusu Combi se rozroste rodina kompaktních Fordů na pět modelů, doplní tedy pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a do výšky povytáhlé typy C-Max a C-Max Grand.
Na rozdíl od ostatních variant by měl zůstat Focus Combi výsadní doménou evropských trhů a neplánuje se jeho export či výroba mimo evropskou půdu. Informoval o tom John Fleming, nejvyšší muž evropského Fordu, s tím, že tak reflektují „poptávku v konkrétních oblastech“. Je přitom zřejmé, že „kombiverze” Focusu je v Evropě zcela strategickým modelem, v předchozí generaci činil podíl této varianty plnou třetinu všech prodejů, přičemž třeba v Německu je to více než polovina.
Těšit se můžeme na novou řadu zážehových motorů s atmosférickým plněním i přeplňováním a hospodárných turbodieselů. Zastánci benzínu budou mít k dispozici dvojici „šestnáctistovek“ s výkony 105 a 125 koní (77 kW a 92 kW) a jednotek EcoBoost se shodným objemem, ale výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW). Také základ nabídky vznětových motorů stojí na objemu 1,6 l a výkonech 95 a 115 koní (70 a 84 kW) a dvoulitrech odladěných na 140, resp. 163 koní (102 a 119 kW), přičemž dostupnost jednotlivých modelů bude záviset na konkrétním evropském trhu.
Ford oznámil, že platforma zcela nového Focusu poslouží v budoucnu celkem desítce typů prodávaných na celém světě. Zatím jich je tedy pět, ale Ford by je měl záhy doplnit třídveřovým hatchbackem, kabrioletem s pevnou skládací střechou, následovníkem stávající Kugy a hovoří se též o sportovně střiženém dvoudvéřovém kupé.
Focus Combi se světu již za několik hodin představí spolu s pětidvéřovým provedením na autosalonu v Ženevě a sériová výroba této stěžejní řady bude zahájena současně v Evropě i USA ve druhé polovině letošního roku.
Ford Focus Combi 2010, Ford Focus 2010
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost